Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 23 November 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
..jeg vil gerne købe en ny forstærker eller evt. receiver.
Til at starte med havde jeg set på to produkter NAD T742 og T752..men fandt ud af at det var T752'eren jeg ville have. Men nu tænkte jeg på at jeg primært skal bruge stereo istedet for SurroundSound..og har nu set på følgende forstærker NAD C350!
Jeg kender ikke så meget til det med ohm og watt, men kan se at den dynamiske effekt er lidt større hos C350'eren end T752'eren, ved 8 ohm, men at den kontinuerlige effekt er større hos T752'eren end C350'eren ved 8ohm.
-er dette korrekt læst (for min side?).
-hvad er forskellen på de forskellige effekter?
-og hvad betyder det når der står, 2ohm, 4ohm eller 8ohm? (og hvilken forskel gør det?)
-hvilken af følgende produkter tror I, der vil passe bedst til mig?
På forhånd tak..
Mvh.
/Malik
ps. skal måske lige siges at jeg har 1sæt B&W CDM1 højttalere ;)
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 23 November 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Malik... Inden jeg gik over til at investere i et komplet surround system, havde jeg investeret i ovenstående forstærker NAD C350 til at trække mine QLN 612 højtalere. Denne er imidlertidig blevet skiftet ud med en NAD T752, da jeg så mere film end nød en go' gang musik. Så jeg kender forskellene på de to apperater!! Lad det være sagt med det samme: I dit tilfælde ville jeg vælge NAD C350'eren af nogle meget simple årsager: - Hölmgren Toroidal Ringkerne transformer - Bedre strømbank - +/- 55 Ampere (mod T752'erens +/-40 Ampere) - ingen unødvendig elektronik - bedre greb om højtalerne i stereo Så jeg ville vælge NAD C350'eren fremfor NAD T752'eren! Så mit endelige forslag ville være at lytte på en NAD C350 samt en Harman/Kardon HK670 - Harman'en har endnu bedre strømformåen end NAD'en!! -- OceanMan http://www.oceanman.dk
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 24 November 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malik
Jeg har selv for et stykke tid siden invisteret i ny forstærker og det sværeste er helt klar om man skal vælge stereo eller surround. Jeg tænkte første gange jeg hørte surround at det skulle jeg bare have. Problemet er altid at surround koster en formue. Du skal have en dyre forstærker som næsten aldrig lyder lige så godt som en almindelig stereo forstærker. Dertil skal du have 3-5 højttalere ekstra og kabel.
Jeg endte op med at købe en Harman Kardon HK3470. Grunden til det er at den yder 2 x 100w RMS ved 8 ohm (20-20KHz). Jeg kan rigtig godt li designet af HK og derfor valgte jeg det.
Jeg har selv haft en NAD, men jeg kan godt se nu at lyden i HK er lidt bedre, især i diskanten (Har haft NAD 319 og 216 brokoblet til 2 x 400w RMS)
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2003 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael og OceanMan..
De der Harman Kardon HK3470 og HK670 er de SS eller Stereo??
Hvor meget koster de ca.?
Mvh.
Malik
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som kan hjælpe med hvad I ville vælge, hvis I skulle vælge mellem NAD C350, Harman Kardon HK3470 eller HK670?? -og hvorfor???
Mvh.
/Malik
..på forhånd tak 
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Malik... Først og fremmest: Skal du bruge en eventuel tunerdel i en forstærker? Såfremt du ikke skal bruge en tunerdel, vil jeg anbefale at du tager en "lytter" på Harman Kardon HK670 samt NAD C350 - det er jo dine ører der skal vælge hvilken der lyder bedst!! Jeg ville dog vælge Harman Kardon HK670... Hvis du skal bruge en tunerdel ville jeg vælge Harman Kardon HK3470 - men første prioritet ville være HK670 og en decideret tuner!! -- OceanMan.dk http://www.oceanman.dk
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey OceanMan
Hvad er en tunerdel?! Radio???
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep. Altså skal du høre radio, og skal radioen i så fald sidde inde i forstærkeren (=Reciever - HK 3470) eller skal den være ekstern (=Tuner + forstærker - HK 670).
MVH __________________
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg skal ikke bruge radio...i såfald, så køber jeg en ekstern -tak for hjælpen..
Hvor kan man købe Harman Kardon HK670'eren og evt. lytte til den??
-hvilken prisklasse ligger den i?
Tak for hjælpen..so far 
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
..jeg har lavet en afstemnings-test i dette forum, under afstemning (POLL) 
..mellem Harman Kardon HK670 og NAD C350!
I må MEGET gerne liiiige lægge en stemme..
På forhånd tak.
Mvh.
/Malik
|
Til top |
|
|