Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Gode transistore (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg min forforstærker færdig. Den er basseret på en AD812, som kan drive meget lave impedanser (Jeg er mere tilhænger af effektforstærkere med ingangsimpedans på 1 KOhm end på 100 KOhm, da det minimere støj og brum) uden at forvrængningen stiger. Så er den støjsvag og bl.a. bl.a.

Jeg er dog ikke helt tilfreds og vil forsøge mig med noget diskret elektronik, men ak ... Jeg vil gerne bruge SMD komponenter (= kort signal vej) og jeg kender ikke (kun BC850) nogle gode transistorer i SMD huse og slet ikke hvor de kan købes. Da det er til en forforstærker er Vce > 30V, Ic > 10 mA, Ft > 10 MHz jo nok. Der skal være både PNP og NPN, lav støj og god liniaritet.

Nogle bud?

Jeg har tidligere brugt 2sa1038 og 2sc2289, men dem købte jeg i TO-92 hus og ved ikke om eller hvor de kan købes i SMD hus. Jeg købte dem dengang hos LC-audio og ved end ikke om man kan det mere.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på de forskellige fabrikanters website, eks. Fairchild, Onsemi og Toshiba. Der kan du som regel søge efter forskellige kriterier, eks.
SMD-hus og Ic < 100 mA

/U.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes