Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 8
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
Som overskriften siger er volumenkontrollen på min lidt bedagede Rega forstærker gået til de evige jagtmarker Jeg synes at forstærkeren er for god til at følge efter.
Så løsningen må være at give den en ny, hvis det er muligt. Så hvis der er nogen der har erfaringer fra lignende projekter eller bare har gode foreslag modtages de meget gerne (jeg har brugt søgefunktionen) Når den nu er åbnet kunne det være, at der plads til andre forbedringer.
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
Efter at have brugt det meste af weekenden på at studere div. forums har jeg fundet frem til at Alps og Noble er de foretrukne mærker. Planen er at montere en Alps 27 men den er desværre noget større end den originale som ca. er 12x12x17 mm. men mon ikke jeg kan finde plads. Skal jeg vælge log. eller lineær og hvad er forskellen rent praktisk ?
Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
Hej cayuse,
Såvidt jeg husker var det Hi-Fi Klubben der forhandlede Rega. Du bør ringe til deres service afdeling og høre, om de ligger inde - eller kan skaffe dig det originale potmeter.
Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
Undersøge prisen, ellers burde et log. 50 kohms stereopotmeter fra nobel være til at købe for fair penge. Det fede ville være at det mekanisk vil kunne passe uden brug af lus.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
Sendt: 20 August 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
Hey
Tak for info/input, jeg nåede desværre at bestille en ny alps 27 inden jeres foreslag men mon ikke jeg kan få gjort plads til den eller kan den vel bruges i et andes projekt
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
Så er volumenkontrollen ankommet og den var lidt større end beregnet Jeg bliver nød til at placere den lidt længere fremme i kabinettet og forbinde den til printet med noget ledning. Har I erfaringer med hvilket ledning jeg med fordel kan bruge eller spiller det en mindre rolle.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum