Hej, jeg jeg har lige oprettet en bruger på det her forum i håb om at jeg kunne få noget hjælp til at starte med at bygge mine egne højttalere. Jeg har meget gå-på mod og er teknisk anlagt, dog ikke i "lyd-branchen" som sådan. Jeg er en perfektionist hvad angår projekter jeg begynder på, og vil udelukkende have kvalitet.
Men mit problem er at mine nuværende højtalere, som for tiden er tilsluttet til min PC, er begyndt at skratte bare ved de lidt høje lydudsving. Og DET kan jeg ikke have! Jeg har været på udkig efter andre højttalere, men vil bygge dem selv da jeg så er sikker på at det er noget ordentligt. Mine højttalere er et 2.1 system fra Globe. Utroligt nok er de enormt gode selvom de har kostet næsten ingenting. Men de kan bare ikke længere. Subwooferen er der ikke noget galt med men det er der med dem her:

(Ved ikke hvad de hedder)
Jeg har søgt lidt på netet over nye højtalere til dem, og fandt faktisk kun nogle bilhøjttalere på www.hifipriser.dk. Kan jeg godt købe nogle der og kan de erstatte dem jeg har i forvejen? De to højttalere er tilsluttet subwooferen, hvor subwooferen er tilsluttet til PC'en med sådan et alm. grønt lydstik.
Men, jeg har tænkt mig at bygge mine helt egne højttalere til min PC. Helt fra scratch. Og her er det jeg har brug for jeres hjælp. Jeg tror jeg opsætter det jeg sætter spørgsmål ved:
1. Hvilke produkter er kvalitet, og ikke kvalitet? Evt. en top 5 liste eller lign?
2. Hvilke værktøj skal jeg bruge for at kunne bygge 2 alm. højttalere (uden subwoofer eller andet)?
3. Hvor kan jeg købe materialer (bor på sydfyn, så tættest på som muligt helst)?
4. Hvor kan jeg få hjælp og support til bygning, udover dette forum?
5. Hvordan kan jeg lave mit egen kasse(?) til mine højttalere, og kan jeg på en eller anden måde lave dem af plastik eller aluminium?
6. Hvilke komponenter skal jeg have for at jeg kan bygge 2 alm. PC højttalere?
7. Kan I give nogle gode links til andre hjemmesider som omhandler PC bygning?
8. Er der andet I kan sige eller rådgive en nybegynder i højttalere verdenen?
Jeg håber at jeg kan få noget hjælp. Det vil jeg sætte stor pris på i hvert fald.