| Sendt: 24 September 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg leder efter noget information om hvad der er det klogeste træk når/hvis man vil bygge sin egen subwoofer.
Tanken er at udvide min tv lyd med en selvbygget sub, men min forstærker har ingen Pre-Out udgang.
1) Kan jeg med en aktiv sub køre direkte fra Speaker-Out til en aktiv sub eller vil der komme konflikt amp'erne i mellem?
2) Er det bedre for min film lyd lyd hvis jeg byggede et 3 kanals effektrin(har ikke og får ikke surround lige med det samme) til at drive hele molevitten, og så blot nøjedes med en passiv sub? Men det lader sig vel heller ikke gøre hvis min forstærker ikke har en Pre-Out.
Det skal lige siges at jeg ingen erfaring har med DIY audio, men man skal jo starte et sted. Og jeg vil som udgangs punkt benytte mig af såkaldte færdige kits hvad enten det bliver den ene eller den anden løsning.
Evt. surround forstærker må vente til der kommer en model der er pæn nok til at konen lader den stå i umiddelbart synsfelt Så der er faktisk tale om lidt nødløsning med henblik på videre udbygnng. Det er nogle gange lettere at få tilgivelse end at få lov, så hvis jeg startede med en sub og derud fra udbygger er det lettere at formidle.
mvh. Brian
|