Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Tonearm og PU søger nyt hjem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allears
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

For år tilbage købte jeg en pladespiller med arm fra en Acoustic Research EB-101.

Værkets oprindelse fortaber sig i det uvisse. På støvlåget (muligvis ikke orig.) sidder et lille alu-skilt med et agern, men uden navn. Plinten er af spånplade med lys finér. Armbasen er af skifer. Afbryderen sidder i en sort plastikunderdel af kabinettet (vippekontakt med lys). Motoren sidder i øverste venstre hjørne og trækker tallerknen med et (rødt) gummibånd. Hastigheden vælges ved at flytte gummibåndet mellem to tykkelser af motorakslen. Så vidt så godt. MEN, pladetallerknen er skæv i forhold til akslen. Det vil sige, at pladen under afspilning bølger op og ned med en bølgelængde per omgang. Et udsving på 4-5 mm. Pladetallerknen er fremstillet af et materiale der ligner presset pap, men jeg aner ikke hvad det er. Der er ingen måtte.

Kender nogen denne pladespiller?

Er der gode ideer til løsning af problemet med den skæve aksel?

Hvis ikke, hvordan finder jeg så frem til et nyt hjem for arm og PU? Hvad skal tages i betragtning ved en sådan omplantning?

Gode råd modtages med glæde, jeg må snart høre vinyl igen!

Mvh

Jens

Til top Vis Allears's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allears

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes