Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: VP & HD fra Frequence (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KonFutSe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har efterhånden brugt rigtig lang tid på at kigge på www.frequence.dk . Det er da umådelig fristende at gå i gang med et bikse noget sammen selv - på begynderniveau vel at mærke!

Er der nogen her, der har lyttet til især vp5/6 og hd5/6, som evt. kunne sige noget om, hvilke "konsum-højttalere" de lydmæssigt kan sammenlignes med.

Takker

Søren

Til top Vis KonFutSe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KonFutSe

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

KonFutSe skrev:

Hej alle

Jeg har efterhånden brugt rigtig lang tid på at kigge på www.frequence.dk . Det er da umådelig fristende at gå i gang med et bikse noget sammen selv - på begynderniveau vel at mærke!

Er der nogen her, der har lyttet til især vp5/6 og hd5/6, som evt. kunne sige noget om, hvilke "konsum-højttalere" de lydmæssigt kan sammenlignes med.

Takker

Søren

Jeg har heller ikke selv haft fornøjelsen endnu til at lytte til dem, men jeg må sige at jeg har det lige som du, at det er fristende at prøve sig frem med deres muligheder. Desværre har jeg ikke pladsen til det, så det må jeg tænke mig til. Men lysten er der bestemt.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg smugkigger lige her, har det helt på samme måde.

En anden side der også har fanget min interesse er http://www.danskaudioteknik.dk/original_index.htm , nogen der har erfaring med deres byggesæt?

KonFutSe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

miibmiib skrev:
Jeg smugkigger lige her, har det helt på samme måde.

En anden side der også har fanget min interesse er http://www.danskaudioteknik.dk/original_index.htm , nogen der har erfaring med deres byggesæt?

Der har jeg også kigget og på den måde de højttalere ser ud ville de være synd og skam, hvis ikke de lød godt!

Søren

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Vp6 lyder rigtigt godt! Der er en utrolig bund i selvom det er en lille højtaler.!
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

@KonFutSe...

Helt enig, de ser godt ud. Men det bestemmer man vel mere eller mindre selv, hvilken finér man bruger valgfrit.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

miibmiib skrev:
@KonFutSe...

Helt enig, de ser godt ud. Men det bestemmer man vel mere eller mindre selv, hvilken finér man bruger valgfrit.

Præsis... Det er det der er fordelen ved selvbyggeri. Man bestemmer selv det meste, hvis blot man husker at man ikke kan ændre på de fysiske love.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv bygget VP6-XT, og blev glædeligt overrasket over lyden i dem.

Til prisen er det en rigtig god lyd, og første gang man sætter en selvbygget højttaler til sit anlæg og høre den spille er jo også noget for sig selv, så jeg kan kun anbefale at kaste sig ud i det.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hvordan er de i direkte sammenligning med dine DLS'er?
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

De når ikke op på siden af mine DLS'er.

Men det havde jeg nu heller ikke regnet med.

Der er stadig mere liv og dynamik i DLS'erne.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

KonFutSe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret nysgerrig for at vide, hvor stor forskellen er mellem VP- og HD-serien. HD koster 50% mere, så et eller andet sted må de jo være noget bedre.

Hvor harmonisk kan jeg i øvrigt forvente, at samspillet mellem højttalere og en 10" sub vil være?? Subben skal vel at mærke være den sub som Frequence også forhandler.

Det skal nævnes, at jeg er ikke er til hverken rock, dance eller anden bas-pumpe-tung musik. Primært akustisk.

Søren

peetz-schou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har for nogle måneder siden bygget et sæt vp6'ere... Jeg vil sige, at de er utroligt velspillende især i forhold til prisen. Selvom jeg ikke havde nogen erfaring overhovedet, så er det utrolig nemt at bygge et sæt. Og de er på frequence utrolig gode og hurtige til at vejlede på mail. Der er ingen grund til at tøve med at bygge et sæt!

VH Jacob

Til top Vis peetz-schou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peetz-schou

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg går også stærkt og overvejer at bygge HD6-XT for at høre hvordan de lyder...

Er lyden acceptabel, bliver der bygget et sæt HD12-XT, og 6'erne bliver derefter brugt til rear i mit surround setup...

Men planen bliver nok 6'erne til en start da økonomien lige har plads til sådan et sæt, regner med at gå i krig hurtigst muligt.. er ved at lave lidt kabinet tegninger..

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

KonFutSe skrev:

Jeg er ret nysgerrig for at vide, hvor stor forskellen er mellem VP- og HD-serien. HD koster 50% mere, så et eller andet sted må de jo være noget bedre.

Hvor harmonisk kan jeg i øvrigt forvente, at samspillet mellem højttalere og en 10" sub vil være?? Subben skal vel at mærke være den sub som Frequence også forhandler.

Det skal nævnes, at jeg er ikke er til hverken rock, dance eller anden bas-pumpe-tung musik. Primært akustisk.

Søren

Jeg er ikke så god til at forklare mig "hifi'sk" men har været forbi Frequence på en af deres demo-dage og lyttet bla. til HD5-XT i samspænd med deres 10" sub. Må sige at det lød fantastisk! Kunne overhovedet ikke høre overgangen mellem front og sub. Synes overhovedet ikke der var noget at sætte en finger på (til prisen i hvert fald)

Edit: Frequence har også gang i en ny højttaler kaldet VP 504, måske kunne det dække dit behov bedre?

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 April 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:

Jeg går også stærkt og overvejer at bygge HD6-XT for at høre hvordan de lyder...

Er lyden acceptabel, bliver der bygget et sæt HD12-XT, og 6'erne bliver derefter brugt til rear i mit surround setup...

Men planen bliver nok 6'erne til en start da økonomien lige har plads til sådan et sæt, regner med at gå i krig hurtigst muligt.. er ved at lave lidt kabinet tegninger..

hvordan er det gået med planerne??

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Planerne blev lidt ændret, da jeg tror jeg ville savne lidt bund med HD6'erne, så er i fuld gang med mit HD10 projekt i stedet... Skal ud og bygge lidt videre idag engang, og håber på at alt indvendigt bliver klart idag, så fronten kan blive limet på, og tilspilning kan begynde mandag... :) sider og leger med hvordan jeg skal stille mit delefilter op, så det kan være i bunden i min kabinet konstruktion, da det er lidt trængt med pladsen, men jeg skal nok få det hen...

Link til projektet findes her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51696&T PN=1 

HD6'erne skal selvfølgelig også bygges, samt HD10 center, men økonomien skal lige tillade det, da det løber lidt op med det nuværende projekt, da de skal have en gang sort blank autolak når de har stået og hvilket lidt i min stue, og er blevet tilspillet og fintunet lidt...

Hasse Wehner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop bygget et sæt HD6'ere

De lyder rigtig godt - har tidligere anvendt JBL (L96 og LX300). Iforhold til LX300 er de klart bedre. De har mere detalje i diskanten og mellemtonen er fin omend en anelse tilbagetrukket.

Der savnes bestemt ikke bas. Måske er den i min opstilling en anelse for kraftig. De står også kun 10 CM fra væggen. Basporten har jeg monteret i bunden.

I øvrigt har ændret et en smule på kabinettet - samme indre volumen men bhder fordelt anderlederes - prinært så jeg kunne lave nogle nemmere udskæringeri silvan.

:-) Hasse

Til top Vis Hasse Wehner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasse Wehner

Lionborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2007
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

De spiller mega godt,

Jeg har et par til salg hvis det er ;)

3000, 2 måneder gamle

Til top Vis Lionborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lionborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes