| Forfatter |
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, da den Mivoc 12" AW 3000 har været oppe og vende i en tidligere tråd, vil jeg lige melde at jeg har erhvervet et par for små 900 kr incl porto - skal bruges i en klassisk 3vejs
Visuelt er det imponerende kvalitet uden fejl og flot finish - papmembran, nydeligt chassis og ikke mindst hvad der ligner drejede polplader
Lyden kan jeg endnu ikke sige ret meget om, men jeg har da haft strøm på og mellemtonen er selv uden filter faktisk god for så relativ stor enhed - og bass spiller den også, selv stående frit på gulvet er bassen dyb, kraftig og kontant
Den turde jeg altså godt bruge i en dipol - men jeg skal nu overveje enten lukket med akustisk ventil eller BR med spalteport
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. jeg ville da bruge dem til dipol hvis det kan det .. hvor meget kan den flytte sig
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha, har selv kigget savlende på dem, så du bedes komme med en tilbagemelding så snart du har lyttet på dem i noget der bare minder om et kabbinet..  Har noget akustisk ventileret hjørnesub med to stk i hver i tankerne.. tror du de vil egne sig til dette??
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil absolut mene at den egner sig fint til en mindre dipol med moderat følsomhed, og jeg ville faktisk ikke være bange for at dele helt op til 1000hz, ja det skulle ikke undre mig om den kunne bruges i en 2vejs med en diskant eller sammen med en god 2" eller 3" fuldtone, delt over 500hz ville sikkert være perfekt med simpelt 6db
"hvor meget den kan flytte sig", man skulle tro du var fynbo nå, men Strassacker opgiver Xmax +/- 6.3mm - men den virker ret stiv ved større bevægelser, så det vil kræve meget effekt at bringe den ud af fatning, selvom den nu alligevel virker rimelig "agil" ved små bevægelser - ahhh, men den kan pumpe noget slagkaraftig bas, det er helt sikkert
"..... akustisk ventileret hjørnesub" - bestemt det ville den kunne, bare du ikke forventer 20hz - MEN hvorvidt det går med 2 stk i paralel afhænger af din forstærker, da enheden er nominelt på 4ohm (DC=3ohm) - men så kan du jo bare bruge 4stk i hver men hvorfor 2stk i hver hjørne, jeg er overbevist om at 1 stk i hvert kan gøre det, især med et trekantet kabinet i hjørnet
Nu har jeg aldrig hørt Peerless SLS, men den her går virkelig til sagerne - jeg har en højtaler med dobbelte 8" ScSp og selv liggende løst på gulvet går MIVOCen mere solidt til sagen
Nå, men til den pris (395kr) overgår den langt mine forventninger og skal måske lige nævne at de er købt hos "Højttalerbutikken" i Struer - og nej, jeg har ikke fået rabat for at sige dette, jeg er bare imponeret og begejstret for at det er muligt at lave en billig højtaler med solid bas - og så den mellemtone den har, lidt ufatteligt
|
| Til top |
|
| |
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lave en klon af lyngdorfs hjørnesubs, bare med 2x 12" og ventiler i stedet for refleks.. bunden skal hæves med et elektronisk filter og en kraftig klasse D, der er ligeglad med belasningen  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må meget gerne opdatere tråden med billeder som projektet skriver frem! Jeg er også blevet lidt interesseret i den enhed, nok mest pga. dens pris...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg desværre lidt langsom, og jeg er pludselig i lidt af et dilemma
Min tanke var at bygge en klassisk 3way minitor - men da jeg også har et par FR125 liggende, så det kunne også være fristende at lave en dipol/OB, dog desværre er den FR125 en smule "tam".
Men jeg bliver næppe den første til at poste resultater, da jeg også har rimelig travlt med andre ting så gå bare i gang venner
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "lille" dementi omkring anvendelsen som dipol bas
Når bas enheden står med magneten på gulvet er der saftig slagkraftig bas
MEN MEN MEN, hvis man løfter enheden så den ikke har kontakt til gulvet siger den stort set INGENTING
Lidt pudsigt med SÅ stor forskel - så det skal der lige tænkes lidt over
Måske bas enheden kunne spændes ned mod en "sandkasse"
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xmax 6,3 .. jo det er vel oki ... så tror nu dem jeg bruger er mere bedre til det de har en x max på 12,5 men det er også en hel anden pris.. desværre
det med dele den så højt oppe i dipol .. det tror jeg ikke du får noget godt ud af .. min 12" er delt ved 120 hz.. tror ikke jeg vi højre op med den .. syntes ikke det lyder godt så ..
held og lykke med det
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak, og jeg satser nok også på den klassiske 3vejs med basrefleks
Påstanden om fantastisk mellemtone må jeg nok også dementere, nu jeg har skruet op for saften - men den er selvfølgelig også kun tænkt som bas, hvor den fin nok
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan står projektet til?
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for opmærksomheden
Har tænkt og tegnet og da højtaleren skal være en "monitor" type og skal stå i en reol har jeg besluttet at lavet et lukket apperiodisk(akustisk ventil) - enheden har vist sig rimelig følsom overfor seriespolens dc modstand så det giver jo lidt justerings mulighed
Kabinet bliver indvendig ca. 70x50(front) x30(dybden) hvoraf der går ca. 10 liter til mellemtone kammer og 10 liter til delefilter
Mellemtonen bliver en Focal 5K013L som jeg har haft liggende nogle på, den er med meget fin kevlar membran og faseplug og diskant bliver en Vifa XT19 som jeg også har haft liggende længe - det kan måske godt ærgre mig lidt med Focal enheden, da den ikke fås mere, så det bliver lidt svært at kopiere højtaleren
Desværre har jeg for travlt på nuværende, men forventer snart at bestille træ snart, så jeg håber at den spiller i løbet af vinteren - så du må have lidt tålmodighed 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musicus, det var dit gulv, der spillede bas!
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo selvfølgelig, men det rejser alligevel nogle vigtige spørgsmål omkring fastholdelse/fixering af enheden ved hjælp af kabinet og dermed også koblingen til omgivelserne
|
| Til top |
|
| |