| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har bestilt et sæt HD 600 fra Sennheiser til brug ved computeren og foran anlægget.
Jeg har en NAD T753v2 receiver til at drive dem, og håber lydkortet kan drive dem direkte. Har imidlertid hørt at jeg næsten uanset hvad vil kunne drage fordel af en hovedtelefonforstærker (de har en impedans på 300 Ohm). Jeg har gennem tiden loddet en del forskellig elektronik sammen, så føler det praktiske er på plads (teorien kunne være bedre dog), men er ny på lige netop dette område, så vil gerne have lidt input og hjælp til min første hovedtelefonforstærker.
Jeg har kigget en del på nettet, blandt andet på www.headwize.com og fundet en del spændende projekter. Men... man skal jo starte et sted, og vil gerne hurtigt i gang, så kan i anbefale et kit der er til at få hjem i en fart og som lyder hæderligt?
Jeg har kigget hos www.brinck.dk , www.el-supply.dk , www.dantimax.com , www.schuro.de og andre steder, men tænkte at der måske sad et par stykker herinde med en mening om et godt starter-sæt. Budgettet er på omkring 500 kroner samlet, men kan i argumentere for at jeg vil blive et lykkeligere menneske (altså give en god salgstale) kan jeg nok strække mig til omkring 1.000 kroner samlet.
Alt input er velkomment, så vel mødt folkens.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er komponenterne til at skaffe herhjemme og i inden for ikke alt for lang tid?
Hvad vil du skyde på et sådant projekt vil koste?
Kan det bygges uden at skulle specialfremstille printplader?
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formoder du er bekendt med denne tråd (blot til inspiration).
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33620
Du kan købe en del af komponenterne sammen med print, men skal shoppe efter resten, samt lede lidt efter et par eksotiske komponenter. Hvis det har interesse kan du arve min shopping liste, så er du sparet en del besvær... __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg lige havde bygget den fik jeg LC-Audio til at forhandle komponenterne. Lars lavede dengang en lille pose som han sendte, men jeg mener ikke det blev til aå mange poser
Printet tegnede jeg selv og ætsede. Den er desværre fra før jeg lagde print ud på pc, så jeg har ikke mere end der står på siden.
Pris: Husker ikk'. Jeg brugte en Alps pot-meter som i sig selv var små dyr og 6 stk 10.000 uF lytter, som let kan gøres mindre. Uanset dit valg, så held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg læser lige op på de forskellige og vender så tilbage. En shoppingliste vil jeg meget gerne arve, og gerne hvis du kunne skrive hvad projektet ca. stod dig i.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige skrevet til LC Audio for at høre om de stadig ligger inde med en pose med elektronik-dele til Kumisa III hovedtelefonforstærkeren, så må jeg vente og se...
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at høre om resultatet.
Jeg mindes at ave brugt 200-300 kr på elektronikken, dertil ca. det samme til lytter og en smule til traffo, kasse og stik. Jeg vil tro jeg endte lige under 1000 kr, men det er jo længe siden. Alps potmeteret kostede ca. 300 kr.
Som jeg skrev, så kan den bygges billigere. F.x. med mindre lytter (1000 - 2200uF pr. stk istedet for 10.000 uF pr. stk) billigere potmeter og mindre trafo (f.x 2 * 15V/0,5A) istedet for min ringkerne. Når du nu alligevel vil igang med at lave print, så kan du overveje andre transistorer end dem jeg har valgt dengang. De skal bare passe lidt på de samme data.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Har skrevet til LC-audio for at høre om de havde nogle kits liggende fra dengang, men foreløbig har de ikke svaret.
Jeg overvejer nu et Velleman-kit foreløbig, men er det at skyde ved siden af, det er jo ikke direkte en hovedtelefonforstærker? http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=342550 Koster 1.596,- hos www.el-supply.dk
Jeg har også overvejet forforstærkere fra www.smartkit.dk Blandt andet deres 1070 som de jo kalder HI-FI, men forstår ikke at den har et snævrere frekvensområde end deres 1050 der lyder til at være en sammenbygning af deres 1070 og 1071? Dette er en væsentlig billigere løsning end Velleman kittet.
Har i eventuelt andre ideer til byggesæt til en overkommelig penge jeg kan more mig med indtil jeg får skrabet penge, tid og komponenter sammen til det helt store? Jeg leder i første omgang efter noget der leveres færdigt til lodning, men er begyndt at have lidt forbehold for de udenlandske da man jo betaler ca. det samme for fragt som for delene. Stadig, hvis man får mere for pengene alligevel kunne det jo være man skulle punge ud og få et sæt tilsendt fra udlandet...
|
| Til top |
|
| |