| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. jeg søger nogen som kender denne forstærker .. da jeg søger en forstærker som er super go i lyden .. er ikke sikker på at en kl. d forstærker kan leve op til mine krav..
vil gerne høre fra nogen som har den eller har hørt den .. hvad de syntes om lyden på den ...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus
er der en bestemt grund til det ..????
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LC spiller da ok, men hellere ikke mere og langt fra topklasse - den 40watt jeg bruger nu er KLASSER bedre, og stabil
Men jeg ved så heller ikke hvordan AUSSIE amps spiller, men jeg satser på alt andet end LC
så hellere prøve den nye TRUEPATH klasse D fra 41hz som så vidt jeg husker koster 100 EUR for et stereotrin - bygget som monotrin har man jo så 4 forstærkere til en billig penge
De nye AKSA amps er også interessante
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
LC spiller da ok, men hellere ikke mere og langt fra topklasse - den 40watt jeg bruger nu er KLASSER bedre, og stabil
Men jeg ved så heller ikke hvordan AUSSIE amps spiller, men jeg satser på alt andet end LC
så hellere prøve den nye TRUEPATH klasse D fra 41hz som så vidt jeg husker koster 100 EUR for et stereotrin - bygget som monotrin har man jo så 4 forstærkere til en billig penge
De nye AKSA amps er også interessante
|
|
|
okay en herre, der må have haft et mellemværende med lc. jeg er sikker på der er en hel del både her på forum og ude i den virkelige verden, der er fuldt ud tilfredse med med deres lc.
der er absolut ingen grund til ikke at vælge Millenium.
Smeden
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har ikke noget mellemværende med LC, bortset fra at jeg har brændt den samme udgang af to gange
Men jeg synes heller ikke de er gode nok til mig - men det er nok generelt mit synspunkt, at store forstærkere kommer bare ikke helt til tops - vil du lave en god MILLENIUM, så lav den med lav effekt og kun ET sæt udgangs transer
Jeg har trukket tunge højtalere i 1ohm, med min 40watt 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde en gammel The End 3.1 er du også ret godt kørende. Det er i mine øjne KLART den bedste The End!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig ! Og en af de tidligste 40 watt Zapsolute før brugen SMD - drevet i klasse AB spiller den også rigtig godt
|
| Til top |
|
| |
Jonny Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den rette strømforsyning spiller The End helt fantastisk, med andre ord brug kvalitets elektrolytter gerne Rifa PEH169 eller andet i den klasse/katagori.
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft The End Mk2 (med TIP35/36) og Mk3.1. Klart den nye af dem lød anderledes, men lidt kedelig. Musikken kom bare aldrig til at spille helt. 2'eren manglede også noget, men der var mere musik med den.
I dag er der så mange alternativer. Hvis du vil bygge selv, så prøv evt. at kigge på UCD modulerne. Jeg har kun hørt en kort demo givet af Bruno Putzeys, som har designet dem, men dette var ret overbevisende i form af transperens, som var rystende god. OK han anvendte hans egen reference DAC, som i udsalgspris ville befinde sig i en anden prisgruppe...
Modulerne er billigere, lettere at have med at gøre, er mindre, og er (i mine ører) bedre en The End, og ret væsentligt: De har ikke The End's stabilitetsproblemer.
Til orientering har jeg intet udestående med LC Audio. Har endda haft hans AIR, som på trods af sine stabilitetsproblemer spille rigtig godt. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Millenium, og synes den spiller godt. Den har godt greb i højttalerne, god bredde og dybde.
Den er til den analystiske side.
Jeg skulle have fire moduler, før jeg havde to der fungerede. Så ustabiliteten kan jeg godt nikke genkendene til. Det var forkert komponentplacering på smd delen, der gjorde at flere af modulerne ikke fungerede.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at bakke op omkring satbilitetsproblemer med LC Audio. Jeg ved der har været lidt med ZAPPulse (klasse-D) modulerne. Men hvad angår de traditionelle klasse-AB og klasse-A forstærkere har jeg INTET oplevet. Jeg har bygget The End i flg udgaver: mk1, mk2, mk3.1 og Millenium. INGEN af dem har haft den mindste antydning af ustabilitet. Jeg tror desværre rygterne omkring ustabilitet mere skyldes de folk der bygger dem. Hvis ikke man har den fornødne indsigt i elektronik (mere end man får af at læse selvbyg-artikler i HF), kan man sagtens komme til at lave noget uheldigt, uden at man overhovedet aner det. Og det kan let give ustabilitet! Netop af denne grund har eks B&O ICEpower besluttet IKKE at ville sælge til selvbyg, selvom de kunne sælge dem i pallevis! Simpelthen fordi man lever af sit gode rygte, og ikke vil risikere at sætte det over styr, fordi en eller anden selvbygger får brændt noget af som følge af uheldig opbygning.
Mine The End'er har som sagt aldrig fejlet. De har ellers været udsat for en del.... Min 3.1 solgte jeg til en kammerat, der havde et par selvbyghøjtalere med en impedans i bassen på ca. 1 ohm. Sammen med en tendens til at spille forholdsvis højt, må dette siges at være en led cocktail... Men den har ALDRIG vist det mindste tegn på ustabilitet.
Jeg ved til gengæld, at der er folk der har brændt mk1 og mk2 af, fordi de har eksperimenteret med hurtigere transistorer. Men det kan man vel ikke klandre konstruktionen for. Faktisk lavede Lars Clausen en artikel netop omkring brugen af hurtigere transistorer i udgangen, hvor han svjh nævnte ustabilitetsproblemerne, og også fortalte hvordan man kunne eliminere dem. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min først spillede, var der ingen problemer. Det var de formonterede smd komponenter der var årsagen. Jeg fik uden problemer nye moduler.
Det skal siges, jeg på daværende tidspunkt læste til elektronikingeniør og har været på avancerede loddekurser, så det var ikke klatter hist og pist på printet der var årsagen. Har man en almindelig grundviden og prøvet at lodde før, bør det ikke giver problemer, at bygge en The End Millenium.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Det skal siges, jeg på daværende tidspunkt læste til elektronikingeniør og har været på avancerede loddekurser.... |
|
|
He he he... De kurser har jeg ogs været på   . At kalde dem avancerede er en mild overdrivelse. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig har selvfølgelig ret, et stykke ad vejen
Et markant problem opstår ved løbende kontrol af tomgangsstrøm
Hvis man måler spændingsfaldet over emitter modstande - nogle komponenter er uhyggelig tæt på - kortslutning her er dagens orden og vist sket for temmelig mange - eller rettere sagt, FOR mange og da det er DIY burde problemet være rettet så det ikke er muligt at forårsage kortslut ved brug korrekte målepinde
Det er vist også kendt at zobel leddet er på "hårdt arbejde", og kan brænde modstanden med deraf følgende katastrofe - når et zobel led kan brænde af er der vist tale om markant selvsving, eller hvad
Kender et andet tilfælde med brændte udgange grundet tilslutning af en MP3(?) afspiller
Det er desuden den første forstærker som jeg har haft hvor der uden forvarsel gik ild i printet, og et stort held at jeg var til stede og at hele huset ikke brændte ned - man skulle jo gerne kunne gå fra en tændt forstærker uden den slags risici
Jeg skal sige at jeg har bygget flere af de gamle END og ZAP uden problemer
Desuden synes jeg at min MIRAND er langt langt bedre, men det er jo en anden sag og den er vist heller ikke så nem af få fat i mere
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle jeres indlæg.... men jeg er ikke blevet meget kloger af det .. da i er meget uenige om det... her i nogle sider jeg kan se lidt på ..??????
jeg spiller på ScanSpeak
D2904/980000 12M/4831G00
samt vifa PL26WR09-08
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg da ikke - der var da et godt råd om at finde en gammel END til billige penge, og da den tilsyneladende er på højde med Millenium er der jo en del at spare
Mit råd er - hvis du vil have en forstærker som virkelig kan spille op mod det allerbedste skal du ikke gå over 50watt, og det burde være rigeligt til dine højtalere
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kjeldsen skrev:
|
Det skal siges, jeg på daværende tidspunkt læste til elektronikingeniør og har været på avancerede loddekurser.... |
|
|
He he he... De kurser har jeg ogs været på   . At kalde dem avancerede er en mild overdrivelse.
|
|
|
Teknikums loddekurser er ikke meget værd, men det var nu ikke dem jeg hentydede til. Det er fra struer. Og ja bl.a. loddemontricer (hedder det sådan) og folk der underviser i lidt mere end klatlodninger deltog på disse kurser (NASA og ESA standarder). Det var sådan noget med antistatiske armbånd, antistatiske måtte man skulle sidde på, tilførsel af flus separat, korrekt temperatur, præcis afisolering uden at kordellerne blev det mindste ridsede eller ændrede snoning, lodninger hvor kordellerne skulle være synlige for inspektion, ingen synlige fluspletter eller små huller der kunne gemme sig skidt og kanel i....... Det er sådanne kurser jeg mener
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun CAD audios SMPS'er. Hidtil har der ikke være 2xYY volt, men det er der nu.
http://www.cadaudio.dk/pwmaudio.htm
Tilbage til støj: Jeg har kunnet registrere lidt støj fra forsyningen, men ikke mere end at det kan fjernes med korrekt ledningsføring. Og ja, det er dejligt nemt at montere, og vejer ingenting.
|
| Til top |
|
| |