Hey selvbygger Joe,
Jeg skal vide lidt om hvordan jeg bedre kan afkoble min dac. (eller vref eller xo)
Efter at have bladret lidt i nogle datablade omkring impedans ift. frekvens forstår jeg bedre hvorfor Guido Tent mener at kombinationen af eks. 100n keramisk x7r med 20uf sker af historiske årsager. En Oscon sa-sc type er fuldstændig lavimpedant hele vejen til flere hundrede Mhz. Slam. Den får en keramisk 805 npo til at ligne et højimpedant uhyre i de høje frekvenser. Og flerlags keramiske typer er også det rene vand i mellemfrekvenserne.
Forudsat at denne oscon sa-sc placeret helt tæt ved indput, er der så virkeligt kun prisen, og ikke mindst størrelsen som bivirkning ? Kan kredsene godt tåle så lav esr lige foran sig ? - jeg kan godt se at det ikke må ske lige efter regulator.
Hvordan skal placeringen være? Er det med at skabe den korteste afstand fra indput til tilhørende stel på dacen, dvs. fra pin til pin evt. direkte oven på plastic dip chippen (CS8412/CS4328)? Stellederen/forbindelsen trækker vel lige så meget "støj" ind ?
Jeg har læst lidt i nedenståede link fra Guido Tent.
http://members.chello.nl/%7Em.heijligers/DAChtml/Supply_deco upling.pdf
Og se så lige der her indlæg hvor de sammenligner de gode sager:
http://diyparadise.com/cap/dare_to_compare.html

Summary:
Some comments from vt4c:
Perhaps the Black Gates need longer break-in?

(eller - De skulle politianmeldes !)
Some comments from Thorsten Loesch:
I'd note that all the premium capacitors show a notably lower noise level (including even the Starget which really are no good above around 100KHz and are designed and made for low audio range distortion) than "generic" ones. Even the BG and worse looking Os-Cons show at 1MHz only the initial inductive spike but an overall much lower noise level. As ANY of these capacitors require further bypassing in high speed applications, using the right ceramic bypass would eliminate the spike. In addition, the 15MHz curves would look much cleaner, 15MHz is really crapshooting in the dark with electrlytics.
Det er jo her det bliver lidt interessant ? - det samme kan jeg sgu ikke se af databladene...
Måske skulle det være elna cerafine i stedet ?
Og stakket sammen med 100nf, 805 x7r og 4700pf npo ?
VH
Kramer