Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: B&O ICEPOWER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

ICE250A

ICE500A

ICE1000A

hejsa .. er der nogen som kender disse forstærker ...

hvor køber man dem.....

er de ens i lyden ..????

tak

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej lille_smed

Du kan starte med at trykke på min Smiley.

Mvh     

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

hejsa .. har set lidt på den side .. men syntes ikke lige at jeg kunne finde noget sted hvor man kunne købe dem ...  vil gerne have dem som løse mobuler...!!!

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Så har du et lille problem.. Ice power sælges ikke til privat personer. Eneste mulighed er at købe brugt, eller få kontakt til en som kan købe nogen til sit firma hos B&O.
Bare så du ved det så er nogen af A modulerne kun beregnet på subwoofer brug så vidt jeg kan huske. Derimod ASP modulerne har indbygget strømforsyning, og skal derfor bare tilsluttes 230v.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Vi må starte vores egent forstærkerfirma, og så blive godkendt af B&O og så er det bare at købe los

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt af en arbejdskollega der læste på DTU de brugte den i nogen forsøg, at de skulle vist ikke koste mere en ca.500 kr. pr.stk.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
jeg har hørt af en arbejdskollega der læste på DTU de brugte den i nogen forsøg, at de skulle vist ikke koste mere en ca.500 kr. pr.stk.

Så skal man da vidst købe lidt mere end bare en enkelt :) Selv om man køber et par containere fulde, så tror jeg ikke man kommer ned på 500 :( ICEpower udviklingen ligger vidst i Lyngby, så mon ikke der er tale om "vennepris" og at B&O så ved at de måske en dag kan hente nogle klogehoveder eller modificerede ICE moduler fra DTU? =)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Så skal man da vidst købe lidt mere end bare en enkelt :) Selv om man køber et par containere fulde, så tror jeg ikke man kommer ned på 500 :( ICEpower udviklingen ligger vidst i Lyngby, så mon ikke der er tale om "vennepris" og at B&O så ved at de måske en dag kan hente nogle klogehoveder eller modificerede ICE moduler fra DTU? =)

Man køber ikke et par containere fulde af ICE-moduler!! Og jo, prisen på 500 er ikke helt ved siden af.
Husk på at der generelt ikke er anvendt dyre komponenter i ICEpower. En af ideerne ved klasse-D er, at man kan benytte billige standard komponenter stort set hele vejen gennem konstruktionen, idet den af natur er ulineær. Derfor giver det IKKE mening at benytte specielle lineære audio grade komponenter.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
HenrikW skrev:

Man køber ikke et par containere fulde af ICE-moduler!! Og jo, prisen på 500 er ikke helt ved siden af.
Husk på at der generelt ikke er anvendt dyre komponenter i ICEpower. En af ideerne ved klasse-D er, at man kan benytte billige standard komponenter stort set hele vejen gennem konstruktionen, idet den af natur er ulineær. Derfor giver det IKKE mening at benytte specielle lineære audio grade komponenter.

Jeg har faktisk været i kontakt med B&O ang jeg skulle bruge et ICE modul. Fik en høj pris at vide og det var for _mange_ moduler. De tippede mig til at prøve at købe et som en reservedel hos en af de efter hånden mange fabrikanter der bruger dem. Kan godt være at tingene har ændret sig radikalt inden for de sidste 12 mdr, men så meget tror jeg heller ikke.

Men sig endelig til hvis du falder over modulerne til 500 eller bare noget der ligner

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

I må til lommerne, her et tilbud i ikke finder bedre.

eAR 202-REF, som er "Made in Denmark" med 2 x 200 Watt RMS @4 ohm til

Før kun 9999 dkk   Nu kun 3465 dkk.

Se tilbudet her: HER.

Brugeranmeldelse på eAR 202

Lydkvaliteten er uden tvivl det bedste jeg har hørt til prisen, ja selv meget dyrere forstærkere
kan dårligt være med her.

Den høje effektivitet og det lave strømforbrug i standby er bestemt også en positiv faktor.
Ligeledes det faktum at forstærkeren virker næsten umulig at malke, dog kunne jeg godt
forestille mig at man kunne bruge mere effekt med større og tungere højtalere i større rum,
men så er det jo glimrende at eAR 202 har et par storebrødre med mere effekt, men til rum
på under 25kvm og med højtalere med en fornuftig følsomhed (89dB og op), er der rigeligt
med overskud i en 202, og jeg har fra flere meget kloge hoveder hørt, at det lille icepower
modul lydmæssigt er overlegent i forhold til de større, specielt i toppen.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

I må til lommerne, her et tilbud i ikke finder bedre.

eAR 202-REF, som er "Made in Denmark" med 2 x 200 Watt RMS @4 ohm til

Før kun 9999 dkk   Nu kun 3465 dkk.

Se tilbudet her: HER.

Brugeranmeldelse på eAR 202

Lydkvaliteten er uden tvivl det bedste jeg har hørt til prisen, ja selv meget dyrere forstærkere
kan dårligt være med her.

Den høje effektivitet og det lave strømforbrug i standby er bestemt også en positiv faktor.
Ligeledes det faktum at forstærkeren virker næsten umulig at malke, dog kunne jeg godt
forestille mig at man kunne bruge mere effekt med større og tungere højtalere i større rum,
men så er det jo glimrende at eAR 202 har et par storebrødre med mere effekt, men til rum
på under 25kvm og med højtalere med en fornuftig følsomhed (89dB og op), er der rigeligt
med overskud i en 202, og jeg har fra flere meget kloge hoveder hørt, at det lille icepower
modul lydmæssigt er overlegent i forhold til de større, specielt i toppen.

Ja der vil jeg nok også gå så langt og sige at det er billigt :)

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
HenrikW skrev:

Stort set al elektronik er fremstillet af standardkomponenter, uanset pris og uanset hvad der er trykt af frække navne på indpakningen.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

En Ultrapath(stereo) fra 41hz og et SMPS modul fra Coldamp løber op i 300 EUR

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes