Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endeligt modificeret enhederne i mine Proac cloner, efter gravesen's sidste forskrifter.
Jeg har kun lytter 10 min, og ved lavt niveau. på min ny modificerede cloner men jeg kan allerede høre en tydelig forskel i diskanten. Umiddelbart virker det som om den er blevet hurtigere, mere åben, langt mere afslørende men også højere! (køre pt. med det originale filter. men bliver jo nok nød til at opdatere til gravesens sidste filter). ved bas mellemtonen er den eneste forskel jeg har bemærket en bedre sammenhæng med diskanten...ikke at det noget at kimse af!
Alt i alt virker det til, at det var værd at lave modifikationerne af clonerne! og så var det tilmed let....når man ikke har 10 tomler .
Er der andre, end mig, her inde der har prøvet de sidste modifikationer af proac clonen? hvis ja hvad var jeres oplevelser med det??
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har momentant forlagt Graversens .pdf. Hvad er det for
modifikationer du har lavet ?
/U.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan - den med at coate membranerne, og fjerne olien i diskanterne.
DarkWing - jeg fandt olie maleri lakken hos en forhandler her i Aalborg (Rammen). det er ikke udelukkende Damar, på flasken står der Vegetabilsk terpentinolie, Dammar og bleget linolie tilsat siccatic, men jeg tog chancen og købte det alligevel...og det virkede jo så det var jo godt jeg tog chancen.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
At coate membranen ville jeg nok kunne klare, men at fjerne olien
ville jeg nok ikke have nerver/no**er til at starte på. Respekt!
Hvordan lyder det efter du har lyttet mere indgående på det?
/U.
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nu ikke være bange for at skille diskanten af og fjerne olien, det var slet ikke så svært som jeg havde regnet med (især ikke når der er en god vejledning i Gravesens PDF), man skal bare gøre det med nænsom hånd.
Nu kører jeg jo stadig med det originale delefilter, det vil dog nok snarest blive lavet om. Lyden er uden tvivl blevet mere luftig og åben. det virker også lidt som om lyden kommer bedre fri af højtaleren og ud i rummet. lydbilledet virker også en anelse bedre end før, tror det er fordi enhederne spiller bedre sammen. alt i alt er de ligesom blevet mere afslappende og behagelige at lytte på.
Taget i betragtning af at det intil videre kun har kostet mig et par timers arbejde (som aligevel tilfældigvis lå i min arbejdstid ), og at modifikationerne af filtret kommer til at stå mig i ca 150kr. kan jeg kun anbefale andre Proac clon ejere at foretage modifikationerne.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jo være at man skulle overveje at blive "klon-bygger" også Mit nytårsforsæt er ellers at lade være med at købe flere højttalerenheder før jeg har brugt (bare nogle få) af dem jeg har liggende i forvejen 
/U.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Det kunne jo være at man skulle overveje at blive "klon-bygger" også Mit nytårsforsæt er ellers at lade være med at købe flere højttalerenheder før jeg har brugt (bare nogle få) af dem jeg har liggende i forvejen 
/U.
|
|
|
Hehe me2, ud over dem jeg har i order ved DAT, men de er jo også bestil før nytår. 
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan da ikke bare have enheder til at ligge....det er da synd for dem! kan i så straks komme igang med at bygge nogle kabinetter til dem!
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja gu er det synd for dem at de bare ligger der  ....Næsten lige så
synd som det er for os at vi ikke har tid til at bygge noget
(er det ikke også det der er dit problem DarkWing?)
/U.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som ved om det er muligt at betale sig fra at få lavet et par finerede kabinetter til sådan en klon. Jeg har enhederne, men på ingen måde det fornødne værktøj til konstruktion af kabinetterne.
Så er der nogen som kender en person/firma som kan/vil udføre en sådan opgave for en rimelig penge?
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeah
hos Speakers Corner kan man få lavet kabinetter.
Aner ikke hvad de koster, men deres egne er godt noget af det flotteste finish jeg har set længe.
Det er en-eller-anden orgelbygger de har til at lave det.
|
Til top |
|
|
JensP Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Er der nogen som ved om det er muligt at betale sig fra at få lavet et par finerede kabinetter til sådan en klon. Jeg har enhederne, men på ingen måde det fornødne værktøj til konstruktion af kabinetterne.
Så er der nogen som kender en person/firma som kan/vil udføre en sådan opgave for en rimelig penge?
|
|
|
Jeg går også med tanker om en Proac klon, og kunne måske også være interesseret i at betale lidt ekstra for et færdigtlavet kabinet. Måske kan man få en god pris hos Speakers Corner, hvis vi er flere, der bestiller samtidig....
Jens
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensP skrev:
p_porskjær skrev:
|
|
|
Jeg går også med tanker om en Proac klon, og kunne måske også være interesseret i at betale lidt ekstra for et færdigtlavet kabinet. Måske kan man få en god pris hos Speakers Corner, hvis vi er flere, der bestiller samtidig....
Jens
|
|
|
Det lyder som en glimrende ide. Skulle man gøre et forsøg på at finde ud af hvor mange som kunne være interesserede og så indhente et tilbud?
MVH Peter
|
Til top |
|
|
gravesen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|