Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogen der savner en skridt-for-skridt (nærmest)
vejledning i hvordan man bygger et højttalerkabinet, så er den her!
Link
Med billeder og det hele! God fornøjelse
/U.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt link!  Fyren er ganske grundig - gir' mig helt dårlig samvittighed over de kasser jeg i tidens løb har 'klasket' sammen...
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
...gir' mig helt dårlig samvittighed over de kasser
jeg i tidens løb har 'klasket' sammen...  |
|
|
Det samme her, men rart med lidt insiration alligevel
/U.
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Godt link! Fyren er ganske grundig - gir' mig helt dårlig samvittighed over de kasser jeg i tidens løb har 'klasket' sammen...  |
|
|
Han må være tømre eller snekker, det ser proff. ud det han laver og han har speciel værktøj, det er ikke mange der ligger inde med en fræser.
Men flot arbejde det må man sige.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fræser de fleste har på hififorum.nu er så vidt jeg kan se/høre en model fra Rusta (svensk alt-muligmarked med billigt alting, inkl. kinesisk værktøj ) til 299 SEK - ikke ligefrem profkvalitet .
En overfræser er faktisk en glimrende investering hvis man har planer om at bygge mere end et enkelt kabinet. Harald Nyborgs til 189 kr. eller en anden maskine i samme prisklasse klarer faktisk også opgaven udmærket (selvom man selvfølgelig ikke er i tvivl om forskellen hvis man køber metabo/festo el.lign - hverken i pris eller i kvalitet )
/U.
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
mollecon skrev:
Godt link! Fyren er ganske grundig - gir' mig helt dårlig samvittighed over de kasser jeg i tidens løb har 'klasket' sammen...  |
|
|
Han må være tømre eller snekker, det ser proff. ud det han laver og han har speciel værktøj, det er ikke mange der ligger inde med en fræser.
|
|
|
Tømrer eller snedker tror jeg næppe han er. Så burde en lille finering fx. ikke volde ham de store problemer . En overfræser specialværktøj, tjaaa måske for nogle byboer. Tror ikke du skal ret meget uden for den høje bebyggelse, før det er hver mands eje. Overdrivelse fremmer forståelsen  __________________ Falken
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falken skrev:
DKMIK skrev:
mollecon skrev:
|
|
|
|
|
Tømrer eller snedker tror jeg næppe han er. Så burde en lille finering fx. ikke volde ham de store problemer . En overfræser specialværktøj, tjaaa måske for nogle byboer. Tror ikke du skal ret meget uden for den høje bebyggelse, før det er hver mands eje. Overdrivelse fremmer forståelsen 
|
|
|
Godt ord igen, jeg ville formindeligt ødelægge både kabinet og fræser.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvelse gør mester...
/U.
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Falken skrev:
DKMIK skrev:
mollecon skrev:
|
|
|
|
|
Tømrer eller snedker tror jeg næppe han er. Så burde en lille finering fx. ikke volde ham de store problemer . En overfræser specialværktøj, tjaaa måske for nogle byboer. Tror ikke du skal ret meget uden for den høje bebyggelse, før det er hver mands eje. Overdrivelse fremmer forståelsen 
|
|
|
Godt ord igen, jeg ville formindeligt ødelægge både kabinet og fræser.
|
|
|
Tror du vil blive overrasket over den kvalitet som du kan præsterer, når du har det rigtige værktøj til opgaven. Det rigtige værktøj er jo det halve af arbejdet . __________________ Falken
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falken har ret - har prøvet at arbejde med regulære snedkerimaskiner, det hjælper gevaldigt!
|
Til top |
|
|