| Forfatter |
|
Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har idéer til modifikationer på sådan et par gamle karle?
Jeg fandt dem i storskraldsrummet og der vitale dele fejler absolut intet!
De skal have en kærlig hånd får at fremstå pæne igen, men det må man kunne klare.
Bud og erfaringer modtages gerne __________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en renovation / resturering af dem i steddet for en modifikation. Få dem til at se ud som nye?
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget fed finer og tag enheder samt terminaler ud. Monter finer og glæd dig.
Glem alt om modifikation af så bilig en højtaler, der er helt sikkert brugt billige komponenter som er designet til at udligne hinandens fejl. Dermed vil en udskiftning til højere kvalitets komponenter uværgeligt resultere i et dårligere totalresultat.
Hvis du er virkelig ambitiøs så køb en bedre højtaler at lege med.
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Køb noget fed finer og tag enheder samt terminaler ud. Monter finer og glæd dig.Glem alt om modifikation af så bilig en højtaler, der er helt sikkert brugt billige komponenter som er designet til at udligne hinandens fejl. Dermed vil en udskiftning til højere kvalitets komponenter uværgeligt resultere i et dårligere totalresultat.Hvis du er virkelig ambitiøs så køb en bedre højtaler at lege med.
|
|
|
Han skriver jo, at de vitale dele intet fejler, hvilket må betyde han blot vil få den til at se pæne ud og ikke udskifte enheder? Sådan har jeg forstået det. __________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højtaleren er mere end perfekt afstemt. Jeg giver den prisen som alletiders optimale hifihøjtaler. Bygget til virkelige forstærkere, stuer og behov. Nem at drive, effektiv, dynamisk og med drive, så alle kan forstå det. Og solgt med lav avance. Hvad med en ældre nad forstærker og cd fra starten af halvfemserne ? og ja, så bare få dem pæne og giv dem til en ung person der mangler lidt hifiopdragelse :)
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville heller ikke kaste en større formue efter dem, måske bare skifte til lidt bedre modstande, kondensatorer osv. alt sammen inden for
rimelighedens grænser.
Det kunne være jeg bare skulle skifte vinylen, lave en udskiftning af frontstoffet og lade dem spille som de er...
__________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan sku godt være du har ret i din betragtning! Jeg har smidt lidt kashmir på, og jeg må sku sige de klare rock musik til ug med kryds og
slange. Det spiller ikke på samme måde som mine "normale" ht'er med scanspeak'er - men de har et helt andet punch i bunden af rock musikken.
Mht. donation til en ung person der mangler lidt hifi opdragelse, så har jeg lige én i tankerne... Men jeg er desværre temmeligt nært beslægtet med
forældrene, så det kan godt være jeg kommer i bad standing hvis jeg slæber disse ikke helt små krabater ind i deres hjem __________________ Mvh Kristensen
|
| Til top |
|
| |