Forfatter |
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søger lidt ekspert hjælp! har lavet nogle ht kabler i 99,9999 rent fin sølv 0,5 med 12 tråde i hver leder trukket i teflon slange og afsluttet i Audio note bananer, i den ene ende. Har brugt loddetin med sølv i købt af anders i Audio Consult. Den anden ende kommer i Spader eller bananer når økonomien er til det  . Mit spørgsmål er så: Om trådene skal snoes eller bare trækkes langs hinanden i teflon røret for at opnå det allerbedste resultat? Skal lige siges at de spiller helt fantastisk, men er lidt i tvivl om jeg vil kunne vinde lidt ekstra detajler i toppen ved at lade trådene løbe langs hinanden i stedet for at sno dem som de er pt?.. Har lavet overskriften om.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tror du nemmest du finder ud af om der er en forskel? 
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ved det godt men det er bare et helvedes arbejde at sno dem ud igen, da jeg har to gange 6 tråde snoet hver for sig i hver enkelt leder  Så håbede lidt på noget ekspert viden inden jeg afsatte et par mange timer til udsnoning  . Og for det hele skal være et endnu større arbejde har jeg bi wiret htérne så der er 8 gange to leder at sno ud øv øv..
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha... Ja det kan jeg godt se... Mine Anticables er godt nok kun singlewire, men er stive som stålrør, så de var besværlige at sno kan jeg godt fortælle... 
Men de blev sq aldrig snoet ud igen. Om det så var fordi jeg virkelig kunne høre en forbedring eller om det var pga. af alt arbejdet, er jeg ikke 100% så der må du tage forbehold... 
Men! Det lød lidt som om at der blev strammet op i lyden som samtidig blev lidt slankere og fik lidt mere ro over sig. Svært at sige hvad det præcist gør. Det er ikke alverden synes jeg og personlig erfaring er nok lidt mere værdifuld end mine indtryk lige på dette punkt. 
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu heller ikke der er det store at hente (desværre) Men syns nu det er svært at gennemskue med alt den snak om kvadrater, single wire eller flere tråds, enkelt isolerede og hvad der ellers er.
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sno dem
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må da endelig ikke begynde at "sno dine kabler ud igen", så ødelægger du dem bare
Jeg kunne forestille mig måske at sno ledere omkring et passende teflonrør!
Men jeg mener IKKE at + og - bør snoes sammen 
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart og tydeligt smiler. Så siger jeg mange tak
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan sno det?? som man laver heste haler eller??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
Søger lidt ekspert hjælp! har lavet nogle ht kabler i 99,9999 rent fin sølv 0,5 med 12 tråde i hver leder trukket i teflon slange og afsluttet i Audio note bananer, i den ene ende. Har brugt loddetin med sølv i købt af anders i Audio Consult. Den anden ende kommer i Spader eller bananer når økonomien er til det . Mit spørgsmål er så: Om trådene skal snoes eller bare trækkes langs hinanden i teflon røret for at opnå det allerbedste resultat? Skal lige siges at de spiller helt fantastisk, men er lidt i tvivl om jeg vil kunne vinde lidt ekstra detajler i toppen ved at lade trådene løbe langs hinanden i stedet for at sno dem som de er pt?..
|
|
|
Kan du ikk tage nogle close up af de kabler.. er lidt intresset i at se hvordan de er bygget op?? ligger de "løst" i teflon eller?? osv osv
MVH
Don
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en go' lang teknisk forklaring på hvoffer de skal snos - kan ikke lige huske den
Og brug heller spader/bananer, der kan krympes på kablerne i stedet for en lodning (sølv tinnet eller ej - tin leder ca 10-12% af kobber og endnu mindre end sølv)
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Der er en go' lang teknisk forklaring på hvoffer de skal snos - kan ikke lige huske den
Og brug heller spader/bananer, der kan krympes på kablerne i stedet for en lodning (sølv tinnet eller ej - tin leder ca 10-12% af kobber og endnu mindre end sølv) |
|
|
Krympes?? mener eks skrues fast eller??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Jeg snupper et par billeder i løbet af weekenden. Har stadig et par tråde liggende, til ekstra kabel. Plafitracer Hvorfor tænkte jeg ikke på det. Skal straks gøre det om. Selvfølgelig skal der ikke bruges tin, det var bare nemt lige da jeg stod og ville ha dem færdig med det samme
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
Don Jeg snupper et par billeder i løbet af weekenden. Har stadig et par tråde liggende, til ekstra kabel.PlafitracerHvorfor tænkte jeg ikke på det. Skal straks gøre det om. Selvfølgelig skal der ikke bruges tin, det var bare nemt lige da jeg stod og ville ha dem færdig med det samme
|
|
|
Du lyder super!!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 31 August 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have prøvet det (det er ikke muligt her) vil jeg mene det er noget fis.
Kan ikke se nogle grund til at det skulle kunne give en lydforbedring. Det giver overhovedet ikke mening. Men der er jo til tider mere mellem himmel og jord end man tror.
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-sonny-fi: Det er netop oz derfor denne tråd. Da det er meget tve tydigt det man kan finde om emnet, nogen mener det er yderst vigtigt mens andre at det ingen indvirkning har.
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Det der med billeder hvordan gør man det  . Skal man ha dem lagt ud på nettet eller hvordan
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Du ska nedskalere dem.. det gør du her: http://imageshack.us/... så tager du den allernederste linje hvor der står en tekst og den kopier du så bagefter trykker på kameraet under indryk inlæg her på hifi4all.
Det var lige en kort version.. ska nemlig i seng:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musicus: Du må da endelig ikke begynde at "sno dine kabler ud igen", så ødelægger du dem bare
Jeg kunne forestille mig måske at sno ledere omkring et passende teflonrør!
Men jeg mener IKKE at + og - bør snoes sammen 
Måske jeg ikke har fået forklaret mig korrekt. Men det er ikke sådan at plus og minus er snoet smiler. Har seperat leder til plus og minus, top og bund. Så fire separate ledere til hver ht. Spørgsmålet går på om der er noget at hente ved at lade de enkelte tråde i den enkelte leder løbe langs hinanden eller det er ok at sno dem om hinanden....
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|