Emne: Raven R1 og 2*8" i D`Appolito. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Går igen og overvejer nye højttalere og selvbyg spøgelset kommer op i mig i ny og næ, det der tiltaler mig er at man får den konstruktion man helst vil ha og kan lave et kabinet selv som i mit tilfælde gerne skulle være så dødt som muligt og godt med afstivninger og tyk frontbaffel, om det så lader sig gøre uden at ændre for meget på den indre volume og basenhedernes udfoldelse invendig..
Jeg er nybegynder men man jo starte et sted selvom jeg gerne vil lærer vil jeg også gerne bygge en ordentlig højttaler...
Hvad siger det kloge til sådan et projekt med Raven R1'eren, basserne er stadig ikke valgt, men skal jo parres med en god bånd diskant og regner heller ikk med at kontruktionen bliver billig, og selvbyg er nok det sværeste at komme af med sidenhen, men det er jo noget man må tage med...
Problem stillinger fortsat:
Er 2 Vejs princippet en fordel med 2 stk 8" eller er 2,5 Vejs et bedre valg?
Mit rum er desværre noget smalt og godt 22kvm, valget at 8" enheder er måske lige til den gale side, men vil lave front baflen så smal som muligt og i og med det skal være en gulvht burde kabinettet vel kunne udnyttes fuldt ud for at opnå den korrekte volume til basenhederne.?
Findes der overhovedet gode 8" enheder der kan klare frekvensområdet op til diskanten?
Konstruktion skal være Basreflex.
Der er flere spørgsmål i hovedet på mig, men de kan altid tilføjes hvis projektet videreføres, til sidst har jeg søgt lidt på Raven enhederne og fandt en gut der har lavet en ligende konstruktion, som dog måtte lade livet sidst i artiklen, selvbyggere er nogen sære mennesker..
http://www.raymondaudio.nl/projects/project3/project3.html
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger