| Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, kan man sætte to effektblokke til denne enhed?
2000W RMS
4 Ohm
3" Dual voice coil
40-200Hz
Monteringsdiameter: 333,2 mm
Monteringsdybde: 203,2 mm
Fs: 35,3 Hz
Qts: 0,85
Qms: 10,54
Qes: 0,925
Vas: 1,20 ft3
Xmax: 29 mm
Revc: 2 x 3,5 ohms/coil
Sensitivity: 84,00 dB
SPL 1W 1M: 83,98
Anbefalet kabinetstørrelse:
Lukket 31,1 L
Åbent 51L
Havde overvejet et åbent kabinet også 2 x 216 thx brokoblet. Det yder ca. 500w hver i 4 ohm
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dual voice coil
Ja, du kan godt sætte 2 forstærkere til. __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal bare have hver sin svingspole
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er en bilbas ... du får ikke meget sub ud af den. Med et Qts på 0,85 får du til gengæld masser af bulder, men det er måske også det du vil ha?
Du kan godt sætte en forstærker til hver af de 2 svingspoler (med samme signal på begge). Men det får du nu ikke mere eller bedre bas af. Jeg ville nok vælge nogle bedre basser, med mindre altså du SKAL bruge dem i en bil? Til hjemmebrug kan de kun (til nød) bruges til IB eller OB konstruktioner. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Det der er en bilbas ... du får ikke meget sub ud af den. Med et Qts på 0,85 får du til gengæld masser af bulder, men det er måske også det du vil ha?
Du kan godt sætte en forstærker til hver af de 2 svingspoler (med samme signal på begge). Men det får du nu ikke mere eller bedre bas af. Jeg ville nok vælge nogle bedre basser, med mindre altså du SKAL bruge dem i en bil? Til hjemmebrug kan de kun (til nød) bruges til IB eller OB konstruktioner. |
|
|
Er ikke særlig godt inde i DIY, men hvorfor vil det give bulder? __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
janils skrev:
|
Du kan godt sætte en forstærker til hver af de 2 svingspoler (med samme signal på begge). Men det får du nu ikke mere eller bedre bas af. Jeg ville nok vælge nogle bedre basser, med mindre altså du SKAL bruge dem i en bil? Til hjemmebrug kan de kun (til nød) bruges til IB eller OB konstruktioner.
|
|
|
Er ikke særlig godt inde i DIY, men hvorfor vil det give bulder?
|
|
|
Den har et højt Qts, jo højere Qts, jo mere løs og ukontrolleret vil bassen blive. Men hvis du er ligeglad med om den er præcis eller ej så det sikkert fint nok, men super godt bliver det ikke.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du risikerer efter sigende at brænde forstærkerne af da de vil belaste hinanden uhensigtsmæssigt gennem svingspolerne - det var vist Dan Wiggins fra Adire som konkluderede dette
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en egen ressonans på 35hz er ikke meget bevendt, og ovenikøbet med lav følsomhed på 84db 
Iøvrigt synes jeg indimellem jeg ser horrible priser på den slags bilsubber uden at de ligner noget særligt andet end at de skinner - jeg formoder der er mange som bliver snydt så det driver
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ville egne sig bedst i en IB-konstruktion. Såfremt subben kører mono, som i et typisk sub-system, tror jeg ikke på, at forstærkerne ville blive overbelastede - hvorfor skulle de det? Min kammerat benytter en ældre stereo effektforstærker til at drive en dual VC enhed på den måde - det kører fint.
Man kunne prøve at smide enheden i en så stor boks som muligt, og så montere 2 - 3 akustiske ventiler. Det skulle kunne kontrollere den høje Q-værdi.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor sej den er NAD 216, men hvis det skal forståes sådan efter de data som er skrevet om bas enheden, så er hver spole på 3,5ohm, det vil sige at NADén ser enheden som en 1,75ohm´s belastning når den er brokoblet, og det kan godt være slemt for nogle forstærkere.
Det kan være at jeg læser det forkert. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |