| Forfatter |
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle!
Jeg ville blive meget glad for hvis der var en af jer som kunne fortælle mig hvor man kan se data og/eller købe jbl pro/pa enheder med Differential Drive.
Mange tak!  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adamfelix skrev:
|
Hejsa alle!
Jeg ville blive meget glad for hvis der var en af jer som kunne fortælle mig hvor man kan se data og/eller købe jbl pro/pa enheder med Differential Drive.
Mange tak! 
|
|
|
Genopliver lige tråden  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adamfelix skrev:
Adamfelix skrev:
|
Hejsa alle!
Mange tak! 
|
|
|
Genopliver lige tråden 
|
|
|
Come on folkens  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak! Spændene læsning, men jeg syntes ikke jeg kunne finde nogle oplysninger om hvor man kan købe pa/pro dd enheder. det er dem med neo jeg leder efter.  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt jeg er besværlig, men det er jo car-fi.. jeg ledte efter proenhederne der sidder i deres PA men tak alligevel! __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke noget problem...
For det første skal du ha' røven fuld af penge, for det andet skal du ha et momsnummer med en erhvervskode indenfor radio/TV eller lyd-udstyr eller lignende - eller osse skal du ha røven endnu mere fuld af penge...
JBL's professionelle enheder forhandles af MIA ved silkeborg - men du skal være erhvervskunde. Principielt kan enhver radio-butik købe dem...
Bort set fra det, er WxxGTI enhederne nu fine, selvom du brokker dig over det "kun" er auto-enheder. De koster altså osse kun det halve af prof-enhederne. - Svingspolerne er for øvrigt 6 Ohm...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
GTI enhederne er nu ikke helt almindeligt differential drive med neodynium, men med en alm men stærkt overdimensioneret magnet.. Ligeledes duer enhederne fra hasselhofs lsr højttalere heller ikke, det er Neodynium Differential Drive, de går ikke så dybt og er temmeligt dyre.
Jeg er dog helt enig i at GTI enhederne er en virkeligt gennemført konstruktion, de kræver bare lige nogle kilowatt eller 4 i bagenden for at spille optimalt.
Så vidt jeg kan forstå på Hasselhof er Differenttial Drive ikke altid helt det samme, enhederne variere i materialer og spole typer, hvor eks GTI er lavet til dyb bas, men med et tungere magnet system fordi at de ville blive urimeligt dyre hvis de var med deodynium som de andre modeller. dem der derimod sidder i Pa udgaverne er ligeledes lavet til at gå højere op, men kan så til gengæld også være lavet i anderledes og mindre kosteffektive materialer som eks enhederne fra Vertec serien.
derimod tyder det på at være enheder som eks 2265h der sidder i SRX715 som der efterlyses. det betyder dog ikke at de nødvendigvis er hverken billigere eller kræver mindre effekt end de andre modeller.
og principielt set kan enhver jbl/akg etc forhandler skaffe dem hjem. selv aage.dk burde kunne, men de tager sig, ligesom alle de andre, betalt for det.
Jeg har selv LSR 6332 og kan selv skrive under på at de er nogle krævende sataner at få til at spille, der skal bruges forstærker grej i den rigtigt seriøse ende, så man kan godt glemme alt om 150 watt med 40 volt på railsne, der sluges hurtigt et par kilo watt og nogle hundrede volt rent spændingsmæssigt, og så har man endda kun drevet "mid-bas".....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
|
Ikke noget problem...
For det første skal du ha' røven fuld af penge, for det andet skal du ha et momsnummer med en erhvervskode indenfor radio/TV eller lyd-udstyr eller lignende - eller osse skal du ha røven endnu mere fuld af penge...
JBL's professionelle enheder forhandles af MIA ved silkeborg - men du skal være erhvervskunde. Principielt kan enhver radio-butik købe dem...
Bort set fra det, er WxxGTI enhederne nu fine, selvom du brokker dig over det "kun" er auto-enheder. De koster altså osse kun det halve af prof-enhederne. - Svingspolerne er for øvrigt 6 Ohm...
Lars / Viborg
|
|
|
jeg ledte, som kim olsen rigtig nok skriver, efter enheder som er lidt mere bredbåndede end car-fi sub enhederne. men jeg brokker mig nu ikke - det lyder så negativt.. hvor tror i ca. prisen ligger? og hvorfor vil aage tage sig godt betalt, de skal vel bare ha lidt avance eller hvad det hedder? __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg skal prøve på mandag at trække en pris på 2265H'erne fra MIA...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
|
- Jeg skal prøve på mandag at trække en pris på 2265H'erne fra MIA...
Lars / Viborg
|
|
|
Det kunne bare super! 
Tak __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |