Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 20:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DC filter, - fase og nul? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har har haft lidt problemer med brum fra min transformator, og bestilte derfor et DC filter fra LC Audio. Der er tale om sådan en fyr her:
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=316

Jeg skulle til at montere den, men lagde mærke til at der ved indgangen tydeligt er markeret "blue" og "Brown" (nul og fase). Er det virkelig rigtigt at nul og fase skal placeres rigtigt?
Det er selvfølgelig ikke noget problem at placere dem rigtigt, men da vi ikke bruger 3-benede stik her i huset, så vil det formegentlig gå galt før eller siden. Det kræver jo bare at stikket vendes 180-grader, og vupti, så er fase og nul byttet om

Håber der er nogle der kan hjælpe, havde lige glæder mig til at se om den lille sag kunne afhjælpe mit problem

På forhånd tak!
God Jul, og godt nytår!
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har en anelse om det? Ellers bliver jeg jo nødt til bare at prøve 
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

peranders
Branchemedlem
Branchemedlem

Sjöström Audio

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 28 December 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Fas eller nolla spelar ingen roll. Du kopplar kondingen i serie med primärlindningen.

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svaret,- så prøver jeg at sætte den på her i aften 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Du skal selvfölgelig montere fase og nul (live og null) som det står beskrevet!

Når du så har sat forstärkeren til, kan du måle stelpotentiale fra signalkildernes RCA-stelkappe til forstärkerens ditto, laveste värdi vinder, men uden at have sat signalkablerne i. (Ellers löber stelpotentialet bare i signalkablet)

Når det hele "takter"/er fase-ret, så mal en brun prik på netstikkenes yderside ud for fase-benet, så kan du hitte rede i det hele efter en eventuel adskillelse.

Men klart; DC-fälden virker da underordnet hvordan du vender fase og nul.

Du har også alle muligheder for at samle det hele nästen uden netstik, bare med et han-netstik til vägkontakten og 4 stk hun-IEC/figure8-stik, såfremt dine apparater har löse netledninger.

Bare som forslag, omend du så kommer lidt/noget senere i seng i aften!?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke kredsen tager skade ved at bytte om på fase og nul, så er det vil en anelse lettere bare at sætte det hele sammen. Derefter smides stikket i kontakten, og hvis ringkernetransformatoren stadigvæk larmer, ja så prøver man at vende stikket 180 grader ;)

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Nemlig.

Vägkontaktens venstre/överste hul er fase!

(Og har du et multimeter, så kan du "ohme" dig ud af det, altså fra netstikkets ben til en brun eller blå-farvet leder, og UDEN 230 volt på)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes