Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hypex softstart og trafo spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg har en anden tråd med hypex selvbyg, men er først begyndt at arbejde på det nu pga. travlhed ovs.

Jeg kiggede lige på mit softstart modul, og lagde mærke til at den godt kan køre 230volt når man sætter den til det. Men den henviser kun til at "linke" de 2 115volts viklinger sammen.

Mit spørgsmål er bare, om man kan køre 2 x 230volts trafoer på den, eller skal jeg have 115volts viklinger? Og hvordan?

Hvis man bare kan sætte 230volt trafoer til, kan man så egentlig ikke køre så mange trafoer på 230volt som man vil, så længe de ikke overskrider max VA?
Det mener jeg nu at der ikke skulle være et problem.

Jeg har 2 x 500 VA trofoer, og en  2 x 13 vac trafo, og måske en 16 vac trafo hvis den behøves den (dvs ucd700 modulerne)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål rigtigt. Du skal forbinde de to midterste stik på jumperen med et af de medfølgende kabler for at få 220V. Du skal ikke bruge link hvis du vil have flere trafoer på, men sæt dem på den samme udgang (F6 og F8 mener jeg det er).

Du skal dog være opmærksom på at du max må sætte 1500VA på en enkelt softstart, så bruger du to store trafoer kan det være et problem

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 03:46 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål rigtigt. Du skal forbinde de to midterste stik på jumperen med et af de medfølgende kabler for at få 220V. Du skal ikke bruge link hvis du vil have flere trafoer på, men sæt dem på den samme udgang (F6 og F8 mener jeg det er).

Du skal dog være opmærksom på at du max må sætte 1500VA på en enkelt softstart, så bruger du to store trafoer kan det være et problem

Ja jeg beklager hvis det virker indviklet, men det er bare svært at forklare.

For at gøre en lang historie kort: Hvad skal der gøres for at man kan køre 230 volts trafoer?

Hvis du læser manualen, virker det som om man ikke kan køre med trafoer der har 230volts indgange, men kun 2 x 115volt i link.

Det med opsætning til 230volt har jeg styr på, men tror du så at jeg bare kan sætte mine trafoer til F6 og F8?
det virker jo logisk nok, et eller andet sted.

Men tak for svaret.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
brasch skrev:

Ja jeg beklager hvis det virker indviklet, men det er bare svært at forklare.

For at gøre en lang historie kort: Hvad skal der gøres for at man kan køre 230 volts trafoer?

Hvis du læser manualen, virker det som om man ikke kan køre med trafoer der har 230volts indgange, men kun 2 x 115volt i link.

Det med opsætning til 230volt har jeg styr på, men tror du så at jeg bare kan sætte mine trafoer til F6 og F8?
det virker jo logisk nok, et eller andet sted.

Men tak for svaret.

selvfølgelig kan du det, jeg har selv gjort det og det fungerer fint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes