Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
Jeg vill enok gå efter den første hvis det absolut skal være en af de 2 enheder, alene pga den vejer næsten 2 x så meget. Magneten er større hvilket kan betyde at den har bedre kontrol over sin membran end nummer 2.
Hvad havde du tænkt dig at bruge som forstærker til din subwoofer?
Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
der er nu ikke meget sub over de enheder. var jeg dig ville jeg vente, skrabe lidt flere penge sammen og så evt købe noget peerles. hvilken amp har du?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
Jeg vil også anbefale dig at kigge på enheder i serien SLS fra Peerless, dog koster de godt og vel 2 gange så meget som de Jamo enheder du havde fundet. Jeg bruger selv en 10" Peerless SLS enhed forspændt en Hypex DS2.0 digital subwoofer forstærker med indbygget delefeilter og variabelt boost, en rigtig god løsning synes jeg.
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
Hvis du kun vil lave EN sub skal du dele nede omkring 50hz og det giver ikke meget mening med enheder med Fs omkring 35hz - du skal bruge en enhed med Fs omkring 20hz
Og du bør bruge en plateamp med indbygget filter, medmindre det er surround hvor du har activt filter i surround forstærkeren
Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
du skal lige huske SLS enhederne sælges billigt herinde og på den blå avis ret tit så koster de det samme som jamo enhederne.
Jeg kan også tilslutte mig til den bemærkning om at SLS enhederne spiller godt. jeg har nogle 12" sls til mine nye front ht'er som ikke er helt færdige endnu. men legede lidt og smid en af dem i en papkasse den spillede bare derud af
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum