| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Jeg har (stadigt) selv et par Avance 170 (2 vejs) og 190 (3-vejs) fra hhv 1988 og 1986. De har begge fået skiftet 8" enheder og det er ikke en stor operation, som du selv har erfaret.
Jeg har skiftet dele på begge delefiltre da de sidder meget nemt tilgængelige og er lavet med lille sans for finesse , så det er bare at gå igang og prøve dig frem. Især dele filtreret på 170 vil have gavn af at få skiftet alle kondensatorer, da dem der er brugt er +20 år ganle og som du skriver er moderne udgaver nok noget bedre. Der sidder en stor elektrolyt på 170éren og den kan meget sikkert trænge til en udskiftning. Den der sad på min egen var læk og havde tabt noget af vædsken da jeg skiftede dedn i 2002.
Med hensyn til sikringen sidder den for at give mulighed for at ændre på gain til diskanten, den kan sætter i neutral (0 dB) og +/- 1 dB. Det er lavet med en sikring i stedet for en kontakt sikkert fordi det er billigere. Men du kan sagtens lodde en fast forbindelse i, derved mister du dog muligheden for at få "overbelastnings" sikring ved højere effekter. Jeg brændte mange sikringer af i mine yngre dage. Den gang var det lige meget om det lød godt bare det var højt .
God arbejdslyst
Mvh The John ! __________________ Nur in der begrenzung zeigt sich der Meister
|