| Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Jeg vil prøve at lave IC og eventuelt HT kabler af 99,99% guldtråd. Den skal være 0,5 mm. Er der nogen der ved hvor jeg kan få købt sån guldtråd?
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk ædelmetal sælger den slags.....Men hvorfor guld ??????? Sølv og kobber har langt bedre elektriske egenskaber
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv www.wires.co.ukDe har sindsygt meget forskelligt, både Sølv, Kobber og Guld samt varianter af samme.... Jeg har selv prøvet signal kabler af forgylt kobber, det virker rigtigt godt, Men forsølvet kobber virker nu bedre  __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tak for gode råd. Jeg skal ringe dansk edelmetal og wires.co.uk. Og hvorfor finguld, ja det er fordi jeg har hørt hva det kan gøre med lyden. Og om det ikke falder i smag alligevel kan det jo blive en ring til konen  Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv her og med hen synd til ringen til konen vil jeg ikke andbefale det. da 99,99% (24 karat) guld er alt for bløt. __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Dansk ædelmetal sælger den slags.....Men hvorfor guld ??????? Sølv og kobber har langt bedre elektriske egenskaber
|
|
|
Faktusk er guld bedre ledende en begge, det er ihvertfald hvad vi får af vide i fysik
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
reenberg skrev:
Dansk ædelmetal sælger den slags.....Men hvorfor guld ???????Sølv og kobber har langt bedre elektriske egenskaber
|
|
|
Faktusk er guld bedre ledende en begge, det er ihvertfald hvad vi får af vide i fysik  |
|
|
nej det passer ikke sølv er den beste så kommer kobber og så guld __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interfacelift af metaller ved normal stuetemperatur, er det sølv det som er bedst elektrisk ledende, der næst kobber.
Nå der var en anden som var hurtigere end mig ;)
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
reenberg skrev:
|
|
|
Faktusk er guld bedre ledende en begge, det er ihvertfald hvad vi får af vide i fysik 
|
|
|
- Så håber jeg dæleme ikke der er tale om et dyrt, videregående studie, min folkeskole-lærdom er da ihvertfald anderledes...:
Metallers modstand ved ca. 21 grader: Materiale Modstand (Mikro-ohm*m/mm2) Sølv---------------------------0,016 Kobber-----------------------0,017 GULD-------------------------0,022 Aluminium-------------------0,026 Platin-------------------------0,105
- Sakset fra nettet, Google og ledningsevne... Mon ikke det i lærer i fysik, er at guld som et ÆDELMETAL ikke OXIDERER på samme måde som ikke-ædelmetaller, og derfor i kontakt-tilfælde OVER TID har en bedre ledningsevne end de adre metaller??? IE du skal bruge det i kontakter og stik, ikke i selve kablet.
En helt anden ting, forsøg med forskellige kul-modstande har jo vist at en "perfekt" ledning ikke nødvendigvis har den bedste lyd - så gerne for min skyld eksperimenter med guld.
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hei
Jeg vil prøve at lave IC og eventuelt HT kabler af 99,99% guldtråd. Den skal være 0,5 mm. Er der nogen der ved hvor jeg kan få købt sån guldtråd?
Mvh Asbjørn
|
|
|
Stedet at handle småting til den slags, som københavner tager du cyklen i retning Godthåbsvej
http://www.anku-netbutik.dk/shop/default.asp
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for enda flere gode svar. Når det gælder anku, så har jeg allerede været der på cykelen  og de haver dessverre ikke finguld. Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |