| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Og undskyld at jeg ikke har reageret på jeres svar noget før, men jeg har haft travlt med mit stueprojekt.
Tak for meninger, dog er det ikke den tekniske side af sagen der bekymre mig mest.
Kuldebro mener jeg ikke er noget problem da hulmuren allerede er isoleret med glasuld. Her var min tanke at reducerer tykkelse af isoleringen bag enheden til det halve dvs. ca. 50mm så ydermuren stadig er dækket.
Mht. nedfaldende puds, så er indermuren så tyk, ca. 120mm, så enheden ikke behøver at stikke ind i selve hulrummet. Jeg forestiller mig at monterer enheden på en god tyk MDF plade skruet på væggen.
Med hensyn til volumen og afstemning, så ved jeg godt, at det ikke lader sig gøre at lave en beregning, af samme grund har jeg tænkt mig at prøve med et par enheder som jeg har liggende, af den type som kan bruges til autohifi med åben baffel.
Min største bekymring er om jeg pludselig kan stå med stående bølger i stuen, eller andre akustiske problemer, som kræver omplacering af subwooferen, fordi så kunne man nok fortryde hele projektet meget hurtigt.
|