Så er det snart ved at være tid til Langelands Festival anno '08
I den anledning vil jeg gerne "imponere" gutterne, og smække et mobilt anlæg sammen. Jeg gjorde det samme sidste år, men der blev det dog knapt så seriøst. Det spillede dog over al forventning, og bedre/federe og højere end JVC's Boomblaster 
Resultatet blev dette: http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4100&ip c=24645
< =text/>setImgWidth();
Det nye projekt skal være noget i samme retning, det skal bare være langt mere gennemtænkt denne gang.
Det behøver ikke at lyde "smukt", for efter en dags fadbamser, er der vist ingen der lægger mærke til dette (det gør de nok ikke alligevel). Mit krav til anlægget er, at det skal kunne spille rigtig højt, og det skal spille bas, bas og atter bas
Af den grund, må vi hellere blive enige om, at der som minimum skal smides en par store 10" enheder i? Der skal ikke tænkes på mobilitet her, det HAR jeg prøvet, og om det vejer 30 eller 50kg kan sådan set gå ud på ét!
Jeg har kigget på lidt Monacor grej. Det skal lige siges, at jeg ikke har nogen speciel erfaring med delefiltre, så det skal jeg bede jeres hjælp om
Hvis i kan finde noget på denne side, ville det da være super: www.monacor.dk
Andre sider er selvfølgelig også helt fint. Skal jeg gå efter en "hifi" bas enhed, eller en PA enhed? Vi snakker om et ønske om så kraftig bas som muligt. Jeg går ud fra, at vi skal kigge efter enhed med så lav impedans som muligt? 4 ohm er vel det mest optimale.
Jeg er også på bar bund med hensyn til diskant. Den skal ikke være for hidsig, den skal bare kunne "følge" med, når der skrues op for lydstyrken.
Med hensyn til forstærker har jeg kigget lidt på http://www.41hz.com/
Det ser rigtig spændende ud. Er det noget der kan bruges?
Budgettet er ikke vildt højt, så jeg havde forestillet mig følgende:
Højttalerenheder:
600,-
Autobatteri:
400,-
Byggematerialer:
400,-
Forstærker:
500,-
Diverse:
100,-
Jeg håber, at I vil se jer tid til, at hjælpe mig med mit projekt!
Mvh Mathias