Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: CAR-fI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har en gammelt Pioneer GM-X942 amp. liggende så efter den har stået og kedet sig i flere år har jeg smidt den i bilen.

Dog, selvom at den er en af Pioneers gode forstærkere, var jeg ikke tilfreds med lyden.

Forstå mig ret, den blev en del bedre end Head Uniten kan gøre det alene med sine "fantastiske" 4*50 Watts , men det var altså ikke godt nok. Hvad gør man så? Jepper... Modder den.

Jeg vil her forsøge at skrive hvad jeg har lavet samt vil gerne høre om der er andre der har erfaringer med lignende projekter.

1. Fik fat i en service manual på nettet, den har kostet mig $9 on line. God investering da jeg kunne se hvad var til hvad, da der ligger en masse OPAere ind i forstærkeren og en masse DC koblinger i form at billige lytter.

2. Alle Njm2068 som bruges til indgangen (den har en masse til videreførelse af signalet til daisy chain af flere amps) er skiftet til OPA2132

3. Alle DC koblinger udover den imellem den sidste buffer og udgangs FETs er kortsluttet. Den sidste er skiftet til Blackgates.

4. Jeg har set mange entusiaster som gå ud og investerer mange penge i flere Farads lytter, til 12V forsyningen. Jeg kan ikke rigtig se ideen i det da den indbygget PSU skal lave spændingen om til +- et eller andet, i min forstærker +-34V. Så istedet for det har jeg 3 doblet kapaciteten efter inverterne i den "rigtig" PSU, nemlig de +-34v.

Jeg synes selv at den har givet en del i lyden og alt kunne være i den originalt kabinet så intet kan ses når alt skrues sammen igen.

Næste gang jeg tager coveren af tager jeg et par billeder af indmaden.

Det var det jeg kunne komme i tankerne på at få lavet. andre ideer er velkomne.

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

ideen med den store kondensator er at den kan give en god mængde strøm meget hurtigt hvis forstærkeren trækker igennem, der kommer dit batteri lidt til kort i forhold, så der er en mening med galskaben.

Men interessant ide med at modde den.

Til top Vis soffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soffi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes