| Forfatter |
|
tued Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Går og tænker på at bygge et par højtalere til stuen. De skal bruges til musik og har tænkt på at de skal placeres i hver deres hjørne.
Har tænkt på transmissionslinie højtalere men hvordan har de det med en hjørneplacering? Det er selvfølgelig også en mulig at lave et hjørne
horn, men dem jeg har fundet på nettet er sgu ikke små....
Overvejer at lave en fuldtone højtaler og har kigget en del på denne følgende enheder:
Omnes Audio L8
Tang Band W5-1611
Skal gerne ende ud med en nogenlunde effektiv højtaler så der ikke er så store krav til valg af forstærker.
Nogen der har nogle kabinet forslag? Evt. et par links til nogle interresante sites...
__________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..... Hmmmm....Jeg har et spørgsmål til; hvor meget går du op i lyden ? Størrelsen på kabinettet har jo en direkte indvirkning på lyden. Store kabinetter giver en dybere bass og muligvis en rumlen. Små kabinetter giver oftest en tynd lyd og der af en manglende dynamik. Og en fuldtone højtaler kommer jo ikke i nærheden af en 2 vejs konstruktion i mine ører. Og med hensyn til placeringen i hver hjørne......set ud fra et ordentligt lyd perspektiv går det ikke. Men det er måske bare mig ^^ Kig evt. her www.frequence-shop.dkGod jagt.
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvbøv skrev:
Hej.....Hmmmm....Jeg har et spørgsmål til; hvor meget går du op i lyden ?Størrelsen på kabinettet har jo en direkte indvirkning på
lyden. Store kabinetter giver en dybere bass og muligvis en rumlen. Små kabinetter giver oftest en tynd lyd og der af en manglende dynamik.Og en
fuldtone højtaler kommer jo ikke i nærheden af en 2 vejs konstruktion i mine ører.Og med hensyn til placeringen i hver hjørne......set ud fra et
ordentligt lyd perspektiv går det ikke.Men det er måske bare mig ^^Kig evt. her www.frequence-
shop.dkGod jagt.
|
|
|
Lyder er da vigtig. Men det er ikke meningen at det skal være det ultimative setup. Det behov er allerede dækket
Tanken var at lave et par højtalere der skal bruges til baggrundsmusik og fest, altså ikke til koncentreret lytning. __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen Har kigget lidt rundt omkring og osse på dine selvbyg (Ser i øvrigt godt ud ^^) Jeg tror ikke dine valgte enheder ville have noget i mod, at bo sådan et sted. Og med rette beslag ville de da give et ok indtryk i stuen. Bare en ide......ha´ det godt
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvbøv skrev:
Jeg tror ikke dine valgte enheder ville have noget i mod, at bo sådan et sted.Og med rette beslag ville de da give et ok indtryk i
stuen.Bare en ide......ha´ det godt
|
|
|
Hej
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det du skriver...hvilket sted vil de ikke have noget imod at bo? I hjørnet? __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen Din egen konstruktion til dine 2-vejs Visaton......Brug den samme konstruktion til Omnes Audio L8 eller Tang Band W5-1611 ..... Bare en ide..:-) Hygge
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen dårlig idé men jeg vil gerne have noget der kræver lidt mindre plads. De skal nærmest være skjult, dog ikke så små at de ikke kan
bruges til noget. Derfor tænkte jeg noget i retning af et hjørnehorn eller TL. __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jamen så er jeg tom for ideer...... hmmmm.....hvad med indbygnings højtalere....altså nu hvor det ikke må fylde noget. Håber du finder en løsning ^^
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tued skrev:
| Derfor tænkte jeg noget i retning af et hjørnehorn eller TL. |
|
|
Faldt lige over din tråd ;-) Hvis du orker at læse det (og ikke har set tråden før) så er her en link til et hjørnehorn: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33192&P N=2
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har skam læst den tråd. Den passer dog ikke helt til mit behov. Jeg vil gerne prøve krafter med en fuldtone enhed og dermed at front-loaded horn
ikke lige sagen. I hvertfald ikke når der er snak om et hjørne horn.
Bliver nok nød til at bide i det sure æble og købe mig en licens til AJHorn og så tage den derfra.... __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om Decca's originale Voigt 1/4-bølge hjørnehøjtaler var noget for dig - den 'kørte' netop med fuldtoner. Desværre aner jeg ikke, hvor du evt. kan finde tegninger.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tak for de to links. Tror bare ikke lige at det skal være sådan et sæt. Især fordi de skriver at de IKKE skal stå i et hjørne __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen med Decca's konstruktion var netop, at den var lavet til et hjørne .
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....faldt lige over denne her side. LINK
Den er godt nok på udenlandsk  . Men der er også billeder med
|
| Til top |
|
| |