Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Susen/hylen på Zappulse forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop blevet færdig med et mindre DIY projekt med et par Zappulse moduler. Desværre er der en rimelig høj hyletone i højttalerne, som tilsyneladende skyldes en stel-sløjfe. Som det kan ses på nedenstående billede er konstruktionen meget simpel, og jeg kan ikke umiddelbart se hvad der skulle være galt (ud over lidt lednings-rod og store lodninger )

Hvis jeg kun sætter det ene phono-stik til forsvinder hyletonen, hvorfor jeg tror det er en stel-sløjfe der er synderen. Men hvordan løser man på bedst mulig vis dette problem? Jeg kan selvfølgelig bare fjerne stel-forbindelsen på den ene RCA-bøsning, men det virker ikke som værende en hel optimal løsning.

Nogle der har gode ideer?

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 November 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Har du læst alle LC audios tips igennem?
Der står en masse tips om hvordan man kan eliminere hyletoner i sin zappulse.

Kan se at du har købt et Galaxy max kabinet.
Hvordan var det at handle med Audiokit.it? Kom det til tiden? Og hvad kostede det i alt?

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

På lc-audio's hjemmeside står følgende:
Forbind de to Power GND med en tyk, lige og kort ledning, brug alm. NKT ledning. Brug GND terminalerne, og helst også GND øerne inde midt på stel planet som vist. Dert samme med de to Input GND planer.

Det er selvfølgelig noget jeg må prøve, de er dog allerede forbundet via en ret så kraftig ledning fra den ene øl-dåse til den anden, hvorfor jeg ikke har så meget tiltro til at endnu en ledning vil hjælpe.
GND-øerne inde midt på stel-planet må jeg lige lede efter

Tak for det hurtige response
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Dennis Frie skrev:
På lc-audio's hjemmeside står følgende:
Forbind de to Power GND med en tyk, lige og kort ledning, brug alm. NKT ledning. Brug GND terminalerne, og helst også GND øerne inde midt på stel planet som vist. Dert samme med de to Input GND planer.

Det er selvfølgelig noget jeg må prøve, de er dog allerede forbundet via en ret så kraftig ledning fra den ene øl-dåse til den anden, hvorfor jeg ikke har så meget tiltro til at endnu en ledning vil hjælpe.
GND-øerne inde midt på stel-planet må jeg lige lede efter

Tak for det hurtige response

GND-øerne inde midt på, er vist nok under spolen.

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at afisolere en mindre ledning i begge ender, tænde forstærkeren, og så ellers prøve mig frem for at se hvilke "stel" der skulle forbindes for at eleminere hyletonen. Power GND til POWER GND gav kun en mindre forskel, RCA-bøsning til RCA-bøsning gav en hørbar forskel men slet ikke godt nok, RCA-bøsning til HT-udgang gav heller ikke noget.

Derimod forsvandt hyletonen totalt idet RCA-bøsningen blev sat til stellet i midten af printet
- så der skal loddes lidt i aften

Tusind tak for hjælpen

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 November 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Kan se at du har købt et Galaxy max kabinet.
Hvordan var det at handle med Audiokit.it? Kom det til tiden? Og hvad kostede det i alt?

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det hele samlet af en person her på Hifi4all som bare havde det til at ligge pga. andre projekter, så jeg ved det desværre ikke..

Jeg har dog været utrolig positivt overrasket over kvaliteten af kabinetterne, og har selv overvejet at bestille et par stykker hjem til det andet grej jeg har liggende

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Har haft samme problem med en af mine ( var de v. 2.2SE ? ) og som du rigtigt har fundet ud af er tricket at stelle igennem. forbind 0 fra stel, print og ( vigtigst ) trømforsyning med en kort tyk ledning.

Det er nu egentlig en ret sjov forstærker ;-) andeledes end rør og transistore *gg*
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes