| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Har brug for et 8 Ohms kabinet til min kommende David Eden WTX-260 forstærker. Jeg kigger meget på de "nye" typer kabinetter fra fx Markbass og TC Electronic, som er meget kompakte, lette og vellydende. De er heller ikke vanvittigt dyre, men jeg tænker, at jeg udover måske at kunne spare en lille smule på pengepungen, samtidig kunne få en god oplevelse ud af at bygge kabinettet selv. Det skal være 8 ohm, fordi jeg i live situationer nok vil bruge 2 kabinetter, og forstærkeren kan ikke tåle mindre end 4 ohm belastning.
Jeg kunne godt bruge lidt råd til hvikle enheder der er værd at kigge på? De skal være af en ordentlig kvalitet, og de må også godt være lette (altså i kg.) da jeg vil prøve at bygge et meget let, men kraftigt afstivet kabinet.
Jeg tænker at jeg gerne vil bygge et 2x12" kabinet. Jeg har set at nyere typer enheder, som fx TC Electronic RS212, har indbygget HF i basenheden. Ved ikke om dette bliver for dyrt til mit projekt?
Jeg er desværre heller ikke nogen elektronikhaj, så så lidt lodning som muligt vil være en fordel.
Glæder mig til at høre lidt forslag.
/G
|