| Forfatter |
|
twotone Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej.
Jeg har købt et byggesæt til et sæt Jordan JX92 VTL bredbåndshøjttalere. Det bliver naturligvis leveret i det moderigtige materiale MDF og jeg vil derfor høre jer derude om i har nogen gode ideér til hvordan man laver en fornuftig finish på sådan et par..?
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvad du er til, maling, finér eller noget helt andet.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
twotone skrev:
|
Jeg har købt et byggesæt til et sæt Jordan JX92 VTL bredbåndshøjttalere. Det bliver naturligvis leveret i det moderigtige materiale MDF og jeg vil derfor høre jer derude om i har nogen gode ideér til hvordan man laver en fornuftig finish på sådan et par..?
|
|
|
Nu indikerer din brug af 'fornuftig' at du jo har et eller andet værdisæt - måske kunne du beskrive dine kriterier for 'fornuftigt' og så kommer vi tættere på din smag. Det er iøvrigt dette vi taler om: __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af erfaring kan jeg sige at hvis man vil have et lakeret kabinet så skal man grunde-spartle-slibe-grunde-spartle-slibe-spartle-slibe psykopat-meget for at få et pænt resultat.
Så hvis du er en af den slags (ligesom jeg) der gerne vil se resultater hurtigt, vil jeg anbefale at du beklæder med finér, folie eller kunstlæder for at få et fornuftigt resultat.
Alternativt kan man købe sådan noget 'FLeck-stone' maling i Silvansom ser ud til at kunne camoflere diverse små ujævnheder. Det er det som jeg har tænkt mig at bruge på mit næste projekt.
|
| Til top |
|
| |
JØAN Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nylig lavet kabinetter i MDF og har valgt at lade dem sprøjtemale hos en prof. Det er blevet rigtig flot til en fornuftig pris ( 1600 kr.). Mine kabinetter er malet hvide. Flot Flot!
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jøan - det lyder ikke tosset.
Grundede og sleb du selv inden du afleverede?
|
| Til top |
|
| |
JØAN Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spartlede og sleb det grove. Maleren grundede og spartlede og sprøjtede dem to gange med glans 50. Jeg havde på forhånd afrundet hjørner og dækket af for enheden. Husk hvis du selv vil spartle at bruge oliespartel - ikke acryl. Oliespartlen er lidt længere om at tørre men meget bedre.
Jeg synes bestemt det var overkommeligt at spartle lidt selv, og resultatet er super. hilsen jøan
|
| Til top |
|
| |
twotone Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. tak for jeres meldinger. Jeg er bestemt tilhænger af at se hurtige resultater, men håber også det er et sæt jeg skal leve med et stykke tid, så måske en prof lakering..? Er det ikke noget frygteligt bøvl at finere ordentligt? Det er for øvrigt sådan et sæt: http://hifikit.se/prod_bilder/Jordan_JX92SKit.jpg
|
| Til top |
|
| |
JØAN Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo finering er lidt bøvlet og hvis det er med folie virker det slet ikke prof - det skal være rigtig finer og du kan få et pænt resultat - kontaktlim og tynd finer. Men ellers er det jo en mulighed at rulle dem selv. Det kan give et flot resultat - brug en fin rulle og maling på terpentinbasis - det flyder bedre sammen. Jeg har bygget en del højtalere, som jeg har rullet, men det er forarbejdet med slibning og spartling der er det afgørende for et godt resultat, men det koster jo ikke noget!
|
| Til top |
|
| |