Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DTQWT/SP44/ CYCLOP/JENSEN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg skal igang med at lave nogle selvbyg højtalere - men ønsker at gå med et kit - og har derfor kigget hos Troels Gravensen.

Jeg er blevet interesseret i følgende 4 modeller : DTQWT/SP44/CYCLOP/JENSEN

og ville derfor høre om der er nogen som har bygget en af disse og ville dele erfaringer ud omkring disse - evt. et prøvelyt.

mvh morten    LOL

morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har rettet mit indlæg og ville gerne høre om nogen havde nogen erfaringer med ovenstående? mvh morten

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2009 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Nej, det har jeg ikke. Men jeg har selv bygget højtalere i flere år - og ville ikke tøve med at gå igang med en af Troels konstruktioner, såfremt de så ud til at dække mit behov! Manden er seriøs, jordnær og dygtig.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Morten,

Jeg har ikke bygget noget at det du nævner, men jeg har bygget et sæt Ellam XT og de spiller godt. Jeg kunne også eftergøre Troels måling af frekvens responsen.

Jeg er nu i gang med et sæt Ekta Grande, som jeg nu spiller på. Finish mangler dog at blive gjort helt færdig.

Jeg ville ikke tøve et sekund med at anbefale Troels konstruktioner.
Eneste problem jeg kan se er at det tager tid og evner at lave et flot kabinet med god WAF.

mvh Ulrik
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej - Tak for indlæg.

Jeg er stadig meget interesseret i om nogen har bygget nogle af disse - og det er selvfølgelig mest for måske at få mulighed for at høre en af dem. Jeg har fuld tiltro til Troels.

Det kunne bare være dejligt at kunne få et lille lyt inden man går igang.

- morten

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

morten3460 skrev:
Det kunne bare være dejligt at kunne få et lille lyt inden man går igang.

Troels er faktisk flink at tilbyde en lytter hvis man er interesseret. Således var jeg og min genbo deroppe for nogle måneder siden, og i den snak vi havde med Troels var det i hvert fald klart at manden ved hvad han snakker om.

Jeg har så efterspurgt en XL-model af DTQWT, og den har Troels også fået tegnet op. Lige nu er jeg ved at forsøge at finde en møbelsnedker der kan bygge kabinettet til mig, for min tro på egne evner til at lave et flot kabinet er ikke stor

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej. Tak for indlæg.

Jeg må have startet dette indlæg skævt. Jeg har stor tiltro til Troels og han har også tilbudt mig at komme og lytte på ATR25 og DTQWT - og det vil jeg også gøre. Men jeg bor på Sjælland og vil bare gerne høre om der skulle være nogle på Sjælland som har bygget nogle af ovenstående - og som kunne tænke sig at vise dem frem. Som jeg har forstået det har Troels ikke alle sine modeller stående.

mvh morten

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

morten3460 skrev:
Jeg må have startet dette indlæg skævt. Jeg har stor tiltro til Troels og han har også tilbudt mig at komme og lytte på ATR25 og DTQWT - og det vil jeg også gøre. Men jeg bor på Sjælland og vil bare gerne høre om der skulle være nogle på Sjælland som har bygget nogle af ovenstående - og som kunne tænke sig at vise dem frem. Som jeg har forstået det har Troels ikke alle sine modeller stående.

Det er nok bare os der kun læser halvdelen og så kun forstår halvdelen heraf

Hvis du bor på Sjælland (kiggede ikke lige på din bruger-profil) kan jeg godt forstå at det vil kræve endog en del tilløb.

Og ja, det er nok DTQWT Troels har stående i stuen endnu. Jeg tænkte lige på det efter jeg havde klikket på indryk, at du jo nok ikke kan høre alle 4 højttalere, men DTQWT skulle være muligt, og hvis han så også har ATR25 på gulvet er det egentlig fornemt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej Morten3460,

jeg har netop været på jagt efter gode højtalere, og har besluttet at bygge et sæt DTQWT. Alle stumper er bestilt og ankommer indenfor en lille uges tid. Så "dimserne"vil være færdige og spillende  indenfor en ca. 14 dage - bor nord for København....HVis du endnu ikke har været forbi Troels i Jylland. Min FR MC201 er til "service" i England, så du må nøjes med CD :)
Til top Vis deepseas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deepseas

morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej Deepseas. Tillykke med dem. Jeg vil da gerne komme forbi og lytte når du har fået dem op og køre. Ambitiøs plan du fremlægger? Jeg sender dig lige en personlig mail.

Jeg er iøvrigt selv ved at samle sammen til SP44. mvh morten

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

deepseas skrev:
Hej Morten3460,

jeg har netop været på jagt efter gode højtalere, og har besluttet at bygge et sæt DTQWT. Alle stumper er bestilt og ankommer indenfor en lille uges tid. Så "dimserne"vil være færdige og spillende  indenfor en ca. 14 dage - bor nord for København....HVis du endnu ikke har været forbi Troels i Jylland. Min FR MC201 er til "service" i England, så du må nøjes med CD :)

Hej deepseas

Kan du ikke oprette en tråd om dine DTQWT i DIY-forummet og smide et link i denne tråd? Det kunne være rigtig spændende at se dem, og måske høre dem på et tidspunkt

Mvh.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

LMFGDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej Morten og deepseas. 

Vil lige tilføje at jeg idag selv var på besøg hos troels, for at lytte til hans DTQWT. Må sige at jeg er meget begejstret over denne højtaler, og det er absolut den bedste jeg til tider har lagt ører til. Da jeg selv forhåbentligt snart skal igang med at bygge den, ville det være lækkert hvis i startede en tråd så vi kunne følge med.

Ps. Morten 3460. så er du vel fra birkerød? kommer selv derfra.  

Til top Vis LMFGDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMFGDJ

deepseas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Sendt: 16 November 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
deepseas skrev:
Hej Morten3460,

Hej deepseas

Kan du ikke oprette en tråd om dine DTQWT i DIY-forummet og smide et link i denne tråd? Det kunne være rigtig spændende at se dem, og måske høre dem på et tidspunkt

Mvh.

Hej, har været lidt fraværende......har haft travlt!

Men NU er mine DTQWTer færdige. Har i den anledning også kigget på ny forstærker, min næsten 30 år gamle DENON PMA-630 trængte til en fornyelse, og jeg havde p.t. ingen CD-spille.

Købte derfor en HK-990 og en HD-990. Desværre er HK-990eren et MEGET dårligt stykke elektronik, har allerede været på værksted en gang - venstre kanal var helt død da jeg pakkede den ud. Hentede den så i dag, blot for at blive mødt af nye problemer efter at den havde været tændt i 30 sek. Nu skriver den i displayet: "AMPLIFIER PROTECTION" og slukker igen af sig selv. Så nu skal den så åbenbart afsted igen.

Så i aften har jeg støvet min gamle DENON forstærker af for at lytte til DTQWTerne. Det er bestemt et par gode højtalere.... Jeg har været uden HiFi i mange år - men lyttede for nyligt til et sæt B&W 804S - DTQWT er på højde med disse - for 1/3 af prisen + lidt knofedt.

Som opfordret opretter jeg en tråd.....

Bor i Helsingør, I er velkommen til at kigge forbi. Min Thorens TD160 super med Mørch UP4 og FR MC-201 kan I desværre ikke høre da min pre-amp er død - I må nøjes med CD-lyd fra HD-990eren....

Send en PM.

Til top Vis deepseas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deepseas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes