Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Redningsmand/kvinde søges til... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

...at få liv i en custom bygget Gainclone som jeg købte for et halvt års penge siden. Jeg må indse at jeg ikke kommer nogen vegne med at forsøge
at fikse den selv. Mine evner rækker ikke, ej heller min tålmodighed til at anskaffe mig disse

Det lader til at være et strømforsyningsproblem, tilslutning af højtt. resulterer i bulder og brag uden signal og uændret samme bulder og brag med
signal. Det er identisk for begge kanaler.

Jeg udlover en dusør på hvad der nu måtte være passende og ønsket

Jeg tager gerne på tur med den, helst indenfor københavnsområdet.

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Lad os se nogle billeder - så redningsmanden / kvinden har en chance for at vide hvad han / hun går ind til...

Mvh. Robert
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Billed 1
Billed 2
Billed 3
Billed 4
Billed 5
Billed 6
Billed 7
Billed 8

Håber de kan give et indtryk af dyret. Hvis der ønskes nærbilled af noget bestemt så sig til

På forhånd tak.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Det er samme slags bulder/støj i begge kanaler? Har den været "død" fra starten af, eller er det noget den er begyndt på?

Håber at der kommer liv i den, for den er da mægtig sød

Mvh. Henrik

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 17 Juni 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kraftigt overveje at erklære denne træklods med jern på for død - for det er meget sandsynligt at strømforsyningen der er død (måske en enkelt af ensretterdioderne) - men hvor er sikkerheden blevet af (sikringer) og hvor er den veldimensionrede kondensatorbank?

Prøv at måle DC rails = +/- forsyningsspændingerne = spænding mellem de ledninger der går fra ensretter print til forstærker print (med køleplader) både DC og AC.
Træklodsen kan måske reddes ved at udskifte ensretter printet med en bro eks. GBPC3504 eller lignende, hvis det ikke lige er en kortsluttet afbrændt chipamp eller den ene trafo.

Mvh. Robert
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Det er samme slags bulder/støj i begge kanaler?

Det vil jeg umiddelbart mene.

HenrikW skrev:
Har den været "død" fra starten af, eller er det noget den er begyndt på?

Den har været død fra den blev 'leveret' - påstået testet en time før afsendelse. Hvilket jeg naturligvis ikke kan være sikker på, men teoretisk set burde det være noget der er gået i stykker under transporten. Der var dog ingen tegn på beskadiget pakke, og den lod til at være forsvarligt pakket ind, men når det er hjemmebryg er det naturligvis ikke helt så 'solidt' bygget.

HenrikW skrev:
Håber at der kommer liv i den, for den er da mægtig sød

Ja, det er jo det den er

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Jeg ville kraftigt overveje at erklære denne træklods med jern på for død - for det er meget sandsynligt at strømforsyningen der er død (måske en enkelt af ensretterdioderne) - men hvor er sikkerheden blevet af (sikringer) og hvor er den veldimensionrede kondensatorbank?

Prøv at måle DC rails = +/- forsyningsspændingerne = spænding mellem de ledninger der går fra ensretter print til forstærker print (med køleplader) både DC og AC.
Træklodsen kan måske reddes ved at udskifte ensretter printet med en bro eks. GBPC3504 eller lignende, hvis det ikke lige er en kortsluttet afbrændt chipamp eller den ene trafo.

Mvh. Robert

Se Robert det er jo så der du fuldstændigt har tabt mig Af selvsamme grund som jeg håber på at klogere mennesker end jeg, vil kunne have lysten til at prikke lidt til dyret i et rent analogt fysisk møde.

Jeg håber dog ikke mit spækbræt med jern er dødt

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har givet nogle konstruktive forslag til hvad du eller din redningsmand / kvinde kunne fejlsøge efter - alt det kræver er et multi-meter i første omgang.

Så kan du / I bare give en melding her, så er der nok mange som kan hjælpe herfra forummet.

Hvad har du givet for spækbrættet

Mvh. Robert

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Prøv at spørge konstruktøren om forstærkeren kan lide DC på indgangen?

Det kan jo være at det er en særlig audiofil version du har, hvor der ikke er en kondensator som DC-spærre på indgangen.

Mål evt. om du har lidt DC på udgangen af din forforstærker.
Måske har du mere end du tror.

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Takker Robert, jeg blev bare lidt angst 

Jeg har været så heldig at der er en redningsmand der har meldt sig, så forhåbentlig er dit input til hjælp.

Spækbræt med jern mindes jeg at have givet 1500 for, efter lidt forhandling.

Spencer - mht. DC så har jeg fundet min gamle korrespondance med konstruktøren frem igen - der er måske et par ting der kan være til hjælp. Jeg kan se på det at jeg har svaret på om forforstærkeren var fuldt DC-koblet, så chancen for at den kan lide DC er nok ganske lille.

Derudover er der et par kommentarer til måling:

"Bedst ville være at måle modstanden ved terminalen med et ohm meter (med slukket forstærker). Der skal være ca. 20kOhm i hver side."

"Jeg ved ikke om du har et måleinstrument, få så kan du måle om der er 0,0V på udgangene når den er tændt uden signal."

Andre ting han påpegede:

"*    Et par ting kan du checke: Er der lys i den røde lysdiode der sidder på ensretterprintet lige bag de sorte transformatorer?

*    Er de tynde hvide ledninger fra inputbøsningerne intakte? Mangler der stel kan det godt lyde grimt i en højttaler.
*    Check at de fire store elektrolytter (to på hver print) ikke er knækket et ben. Det lyder dog ikke sandsynligt med mindre den virkelig har været tabt hårdt..."

Dertil var der et par andre spørgsmål og jeg svarede så godt som jeg kunne uden at kunne måle på den - hans konklusion var følgende:

"Ok, det lyder som om der mangler en stel et sted. Er det ikke ved input kan det være stel fra ensretter printet og til forstærker printene, men når det er begge kanaler lyder det ikke sandsynligt..."

Havde jeg været lidt smart havde jeg jo taget det med fra starten af, men ... det gjorde jeg ikke

Takker for alt input indtil videre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes