| Forfatter |
|
Juri Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
...at få liv i en custom bygget Gainclone som jeg købte for et halvt års penge siden. Jeg må indse at jeg ikke kommer nogen vegne med at forsøge
at fikse den selv. Mine evner rækker ikke, ej heller min tålmodighed til at anskaffe mig disse
Det lader til at være et strømforsyningsproblem, tilslutning af højtt. resulterer i bulder og brag uden signal og uændret samme bulder og brag med
signal. Det er identisk for begge kanaler.
Jeg udlover en dusør på hvad der nu måtte være passende og ønsket
Jeg tager gerne på tur med den, helst indenfor københavnsområdet. __________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se nogle billeder - så redningsmanden / kvinden har en chance for at vide hvad han / hun går ind til...  Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er samme slags bulder/støj i begge kanaler? Har den været "død" fra starten af, eller er det noget den er begyndt på?
Håber at der kommer liv i den, for den er da mægtig sød 
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kraftigt overveje at erklære denne træklods med jern på for død - for det er meget sandsynligt at strømforsyningen der er død (måske en enkelt af ensretterdioderne) - men hvor er sikkerheden blevet af (sikringer) og hvor er den veldimensionrede kondensatorbank?  Prøv at måle DC rails = +/- forsyningsspændingerne = spænding mellem de ledninger der går fra ensretter print til forstærker print (med køleplader) både DC og AC. Træklodsen kan måske reddes ved at udskifte ensretter printet med en bro eks. GBPC3504 eller lignende, hvis det ikke lige er en kortsluttet afbrændt chipamp eller den ene trafo.  Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
| Det er samme slags bulder/støj i begge kanaler? |
|
|
Det vil jeg umiddelbart mene.
HenrikW skrev:
| Har den været "død" fra starten af, eller er det noget den er begyndt på? |
|
|
Den har været død fra den blev 'leveret' - påstået testet en time før afsendelse. Hvilket jeg naturligvis ikke kan være sikker på, men teoretisk set burde det være noget der er gået i stykker under transporten. Der var dog ingen tegn på beskadiget pakke, og den lod til at være forsvarligt pakket ind, men når det er hjemmebryg er det naturligvis ikke helt så 'solidt' bygget.
HenrikW skrev:
Håber at der kommer liv i den, for den er da mægtig sød  |
|
|
Ja, det er jo det den er  __________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Jeg ville kraftigt overveje at erklære denne træklods med jern på for død - for det er meget sandsynligt at strømforsyningen der er død (måske en enkelt af ensretterdioderne) - men hvor er sikkerheden blevet af (sikringer) og hvor er den veldimensionrede kondensatorbank?
Prøv at måle DC rails = +/- forsyningsspændingerne = spænding mellem de ledninger der går fra ensretter print til forstærker print (med køleplader) både DC og AC. Træklodsen kan måske reddes ved at udskifte ensretter printet med en bro eks. GBPC3504 eller lignende, hvis det ikke lige er en kortsluttet afbrændt chipamp eller den ene trafo. 
Mvh. Robert
|
|
|
Se Robert det er jo så der du fuldstændigt har tabt mig  Af selvsamme grund som jeg håber på at klogere mennesker end jeg, vil kunne have lysten til at prikke lidt til dyret i et rent analogt fysisk møde. Jeg håber dog ikke mit spækbræt med jern er dødt  __________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har givet nogle konstruktive forslag til hvad du eller din redningsmand / kvinde kunne fejlsøge efter - alt det kræver er et multi-meter i første omgang.  Så kan du / I bare give en melding her, så er der nok mange som kan hjælpe herfra forummet. Hvad har du givet for spækbrættet  Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spørge konstruktøren om forstærkeren kan lide DC på indgangen? Det kan jo være at det er en særlig audiofil version du har, hvor der ikke er en kondensator som DC-spærre på indgangen. Mål evt. om du har lidt DC på udgangen af din forforstærker. Måske har du mere end du tror.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Robert, jeg blev bare lidt angst  Jeg har været så heldig at der er en redningsmand der har meldt sig, så forhåbentlig er dit input til hjælp. Spækbræt med jern mindes jeg at have givet 1500 for, efter lidt forhandling. Spencer - mht. DC så har jeg fundet min gamle korrespondance med konstruktøren frem igen - der er måske et par ting der kan være til hjælp. Jeg kan se på det at jeg har svaret på om forforstærkeren var fuldt DC-koblet, så chancen for at den kan lide DC er nok ganske lille. Derudover er der et par kommentarer til måling :
"Bedst ville være at måle modstanden ved terminalen med et ohm meter (med slukket forstærker). Der skal være ca. 20kOhm i hver side.""Jeg ved ikke om du har et måleinstrument, få så kan du måle om der er 0,0V på udgangene når den er tændt uden signal."Andre ting han påpegede:
"* Et par ting kan du checke: Er der lys i den røde lysdiode der sidder på ensretterprintet lige bag de sorte transformatorer?* Er de tynde hvide ledninger fra inputbøsningerne intakte? Mangler der stel kan det godt lyde grimt i en højttaler.* Check at de fire store elektrolytter (to på hver print) ikke er knækket et ben. Det lyder dog ikke sandsynligt med mindre den virkelig har været tabt hårdt..."Dertil var der et par andre spørgsmål og jeg svarede så godt som jeg kunne uden at kunne måle på den - hans konklusion var følgende: "Ok, det lyder som om der mangler en stel et sted. Er det ikke ved input kan det være stel fra ensretter printet og til forstærker printene, men når det er begge kanaler lyder det ikke sandsynligt..."Havde jeg været lidt smart havde jeg jo taget det med fra starten af, men ... det gjorde jeg ikke  Takker for alt input indtil videre. __________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |