Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Jbl 12" gti 1000w bas er træls. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg Har et problem med en JBL Gti basenhed. den siger en mærkelig lyd når den spiller. lyder lidt som at der er et stykke papir der flapper i på membranen eller sådan noget. den sidder til en jamo 175w subforstærker. jeg har haft en anden slags enhed i kabinettet og den siger ingenting så tror ikke det er kabinet eller forstærker. enheden fejler heller ikke noget optisk. hvad kan det være?
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

det er kan være fordi den midderste dub på bassen er gået op i limningen.. prøv at kigge efter
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

har lige kigget og den sidder fint fast, så tror ikke det er det. jeg har en teori om at det er enheden hele enheden der vibrerer mod kabinettet når der kommer gang i den men syntes sku den sidder okay godt fast?

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

hm så ved jeg ikke hvad det kan være.. har kun prøvet det hvor den kommer med de der flaffe lyde ved bestemte hz.. tror jeg levede med det i et halvt år inden jeg pillede bassen ud og fik kigget på det :) 
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

har fundet ud af at det ikke er fordi den vibrerer mod kabinettet for den siger det også hvis man tager den ud og holder enheden mens den spiller. kan det være fordi den får for lidt effekt, fordi den bevæger sig rigtig meget når den spiller. 

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hm så ved jeg ikke hvad det kan være.. har kun prøvet det hvor den kommer med de der flaffe lyde ved bestemte hz.. tror jeg levede med det i et halvt år inden jeg pillede bassen ud og fik kigget på det :) 

Jeg har prøvet det samme. Sendte enheden til rep, hvor de langtidstestede den, men fandt ingen fejl. Det var også her støvhætten der sad løs. De kan være meget hårde, og man ser derfor ikke umiddelbart at de sidder løse.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

hehe tror jeg har fundet problemet den der gule membrantingest der sidder bag ved membranen sidder ikke fast hele vejen rundt.... er det noget man bare kan give noget loctite og så er den i hus eller hva?

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
hehe tror jeg har fundet problemet den der gule membrantingest der sidder bag ved membranen sidder ikke fast hele vejen rundt.... er det noget man bare kan give noget loctite og så er den i hus eller hva?

Wow, det betyder at spideren er revet af formeren. Det er ret seriøst. Det burde faktisk ikke kunne ske på en GTi. Hvis den ikke er alt for gammel så ville gå efter en ombytning/garanti rep. Noget på væsentligt over 800 watt har haft alvorligt fat i den.

En diy rep med standart lim tror jeg ikke holder ret længe, da den afstand limen skal binde over nu er væsentligt større end fra ny.

Har du mulighed for at tage nogle billeder af den ?

Jeg har effektsprængt et par GTIer men det var aldrig spideren der røg..så det her er lidt spændende.

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en JBL GTI 12" med 1000 watt skriften på støvdomen.

Købt i hifiklubben engang i tidernes morgen

Den slap også svingspole/membran så spideren bare daskede løs og lavede afbrænderlyde

Den limede jeg selv og det kørte helt fint i ca 1½ år så ristede den ene litzetråd og så røg den enhed ud
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

hehe loctite var svaret.... jeg har limet den der gule membrantingest dersidder fast på chassiet og svingspolen og nu spiller den perfekt.... og er i vimmer en enhed.... den enhed der sad i før kan slet ikke følge med sådan en gammel svend her syg et tryk den kan lave, og så var den ganske gratis, fedt

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

det  var ude i kanten hvor den sidder fast på chassiset og lige nu virker det hvertfald.... men for syv sytten den laver en lækker bas. men tror i det vil være smart at finde en anden forstærker for fik at vide af ham jeg fik den af at den kan tåle en masse effekt.

ps. det skal lige siges at det er en ældre enhed til noget bilstereo, men læste noget om at den også er brugt i nogle ret dyre højttalere, kan det passe?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes