Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Shigaclone CD Transport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Affødt af tråden vedr. CD drev, er jeg faldet over Shigaraki drevene, som af mange anses for det ypperste, på trods af en virkelig "tarvelig" CD mekanisme.

I kølvandet, har nogen lavet en del backward engineering, og er begyndt at lave såkaldte Shigaclones baseret på samme mekanik.
Mere info kan findes i denne tråd på DIYAUDIO: http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/120229-finally -affordable-cd-transport-shigaclone-story.html

Jeg har allerede bestilt en JVC RC-EZ31 (så håber jeg at den kan leveres).

Der er nogen der virkelig har lavet nogle flotte konstruktioner. En af mine favoritter er denne:

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Affødt af tråden vedr. CD drev, er jeg faldet over Shigaraki drevene, som af mange anses for det ypperste, på trods af en virkelig "tarvelig" CD mekanisme.

I kølvandet, har nogen lavet en del backward engineering, og er begyndt at lave såkaldte Shigaclones baseret på samme mekanik.
Mere info kan findes i denne tråd på DIYAUDIO: http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/120229-finally -affordable-cd-transport-shigaclone-story.html

Jeg har allerede bestilt en JVC RC-EZ31 (så håber jeg at den kan leveres).

Der er nogen der virkelig har lavet nogle flotte konstruktioner. En af mine favoritter er denne:

det da et diy som er cool... den må du holde os orienteret om...

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

OK, JVC RC-EZ31 var udsolgt, så jeg har bestilt en JVC RC-EZ51 istedet.

Nu går jagten ind på alle de andre komponenter. Er der nogen der for nyeligt har bestilt Black Gate nogen steder, eller skal jeg over i OS-CON eller Panasonic FM?
Skal også bruge nogle modstande til SPDIF'en, så jeg kommer så tæt på de 75 ohm som overhovedet muligt, men jeg er ret sikker på at præcision her er mere relevant end type.

Overvejer et låg af en eller anden slags, både for at holde støv ude, og få switchen der aktiverer indlæsning af TOC'en i spil.

Bundplade bliver sandsynligvis et bambus spækbræt, og siderne i sortlakeret mdf (pianolak, så der skal trænes med vådslib og slipol).
Top er endnu usikkert (udover låget).

Tråden på DIYAUDIO er lang, men absolut læsværdig. Nogle har virkelig de håndværksmæssige kvaliteter og en god del fantasi. En har f.eks. anvendt en firkantet bambusskål sat på hovedet, så den ligner en flad pyramide.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Spænende projekt. Jeg er ved at modifisere MArantz CD94 afspiller, så jeg prøver også at finde ud hvilke elektrolytter jeg skal bruge hvor. Det ser ud som trådstarter på diyaudio bruger en mix af BG's og Caddock + Vishay på udgangen. BG får du fra www.partsconnexion.com

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Spænende projekt. Jeg er ved at modifisere MArantz CD94 afspiller, så jeg prøver også at finde ud hvilke elektrolytter jeg skal bruge hvor. Det ser ud som trådstarter på diyaudio bruger en mix af BG's og Caddock + Vishay på udgangen. BG får du fra www.partsconnexion.com

Asbjørn

Takker for linket. Ghettoblasteren er kommet, og skal skilles ad.
Har bestilt nogle Riken modstande, men ved faktisk ikke om de har lav induktion.
Nu skal jeg bare finde alle værdierne for kondensatorerne. Så må vi se...

Er der nogen der har en leverandør der kan levere Panasonics eller OS-CON's med lav ESR (som sælger til private), eller har gode erfaringer med andre typer?

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Riken er jo kulfilm, så den må da være induksjonsfri.
Panasonic FC og FM får du bl.a fra www.banzaieffects.com OS-CON kan du finde på partsconnexion, ebay eller f.eks her http://capselling.com/sanyo.html det er visst SEPC der er de nyeste og bedste

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes