Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: digitalisering af 218thx (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 November 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

digitale moduler i nad218thx på eksisterne strømforsyning???

2*+-69volt dc, trafo 100v ac + 120 v ac udgange

nogen der har meniger/erfaringer?? jeg er helt grøn i digiamp verdenen og vil være taknemmelig for input

Til top Vis hifirookie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifirookie

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 November 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle formålet være med dette "træk"
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

forstærkeren er 15 år gammel og laver problemer i venstre kanal (sjældent) plus har ikke samme styr på højtaler længere og er laaang tid om at lyde ok,. digital moduler kunne måske få mig ud og køre godt igen for ik så mange penge, men tror nok jeg nærmer mig en beslutning om at droppe projekt og sande at den har gjort sin pligt, jeg tænker at jeg alligevel skulle give den nye lytter og sikkert mere, plus har målt på trafo og den har mistet 10%

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 29 November 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Ud fra din beskrivelse ville jeg sige du måske skulle kigge på elektrolytterne i strømforsyningen - de er nok ved at være lidt tørre. Den venstre kanal kan have en lodning, som trænger til "en opfrisker" eller måske også en eller flere friske lytter.
Hvordan har trafoen mistet 10%?

Måske det er nemmere at skifte forstærkeren helt og holdent, som du selv er inde på - selvom det er billigere at skifte lytter.
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

ifølge en bruger herinde skulle den have 2*82v dc men jeg måler den til 2*69volt, trafoen ifølge skrift på printplade skulle give 1*100 v ac men giver 90v ac og 120 v ac er blevet til 110 v ac. ved ikke rent teknisk hvordan en trafo kan miste sin styrke

helt gennemvarm og når venstre kanal ikke falder ud/svinger i styrke så lyder den rigtig godt

jeg går og tænker lidt på vicent sp 331 der nu kan købes fra ny til 7500 eller nad 275bee til 5000, jeg har selvbyg htèr der består af perless soft dome disk, 7" b&w kevlar mellemtone fra dm602 s3 og to 10" perless bas enheder per side med modifiseret b&w delefilter altså lidt bas agtige htèr men har godt nok svært ved sige forvel til min nad og heller ikke lige så mange dadler pt

ps den er blevet rep. for 8mdr siden (ville slet ikke gå ud beskyttelse) og der var en kommentar på rep. sedlen: godt brugt!

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Sendt: 29 November 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke præcist hvordan NAD218thx er bygget, men ligner sandsynligvis de øvrige amps fra NAD og dermed +/-69Vdc og +/-82Vdc forsyning, hvor der "skiftes op" til den høje forsyningsspænding når signalet er højt nok. Dette er kaldet klasse G eller H alt efter hvordan dette skift foregår.

Godt brugt! Ja så er det vel bare ud til højre

Kom lige til at se på din "nye" NAD amp - Ohøj hvor de kan, dem fra NAD:

PowerDrive™ circuit + All discrete circuitry + Distortion Canceling Circuit + Soft Clipping™ + Free of lead and other environmentally dangerous substances

Det sidate kan man ikke slippe udenom hvis det skal sælges i EU ! Men hvorfor så ikke gøre det til en fordel !!!

Og reste er nok identisk med de tidligere modeller... altså også din gamle NAD218thx

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes