Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Spraymaling-anbefaling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal have malet nogle alukasser matsort. Har du købt tre forskellige spraydåser hos diverse byggemarkeder, men alle er lige elendige: Dårlig hæfteevne, en blandding imellem blank og mat, eller bare klumper i malingen....

Nogle der har en anbefaling af en god og nem type? Overfladerne er let slebet og renser i acetone...

Skal helst være mat og gerne med lidt struktur....

Cihazibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Motif fra t-hansen dur, eneste ting som dur fra t-svansen af, slib areatl pæn gerne korn 600 med van tørt den af tage en varm pistol eller hårtør blæst det sidste vand væk/tørt motif også har grunder helst grå spray det på lad den tør natten over gerne over 16 grade, slibbe med korn 1200 med vand tørt den af spray et lag lad den tør par timer 1 lag til og hold dosen gerne 30 - 35 cm væk fra genstanden jo tættere du sprayer jo blank blir det.
Til top Vis Cihazibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cihazibo Besøg Cihazibo's Websted

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke meget forstand på maling, men jeg har da anvendt spraymaling på et par PC-mods som teenager og fandt da også at man oftest fik et pænt resultat hvis man anvender en grunder til formålet først.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

tag hen til farvehandleren og forklar ham hvad du skal så ved han hvilken grunder og spraymaling du skal have for at opnå du pænt resultat, og så skal du som anden bruger skriver slibe og grunde før du skal have den endelige spraymaling på.

Jeg har selv tidligere malet på alu med denne metode med et meget pænt slut resultat.

Mvh Jmj

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Der er den risiko at farvehandleren anbefaler den grafittimaling han selv har på stativet. Lidt ærgeligt, for det skulle jo kunne betale sig at gå til fagfolk. Jeg har selv haft held med spraymaling til lettere autoreparationer ala Motif. Men husk grunder og slut af med den dækkende lak, der hører til. Her kan du sikkert vælge mellem blank og halvmat.

Gigabyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Kan klart anbefale "MOTIP" auto lak, jeg har lakeret hunrede af It produkter med den lak, CD-rom drev, kortlæsere, LCD skærme, og højtalere.

Go lak, god vedhæftning, hærder hurtigt (tak til 40% celluosefortynder)

De "blanke" er sværest at lakere med.

Gigabyte

Til top Vis Gigabyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gigabyte

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Kan også tilslutte mig anbefalingen af "Motip" produkter. Du skal bare bruge produkter fra samme producent til alle niveau'er. Altså grunder, farve og evt. lak. Problemet er at hvis du bruger produkter fra forskellige producenter, kan det forekomme at de ikke er kompatible. Det vil så få lakken til at "koge" op.

mvh.

P.S husk at maling, emne og rum temperatur skal være over 15-18 grader. Lakering i koldt vejr, udendørs dur ikke.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tror dit problem har været acetonen, det dur bare ikke sammen med maling. Slib det med en korn 600-800 og gi det en gang grundmaling til metal, så kan du male alt det du vil.

m@dsen

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg holde mig fra byggemarkeds-spraymaling.

Erfaring siger mig at maling som Montana og Belton gir et langt bedre resultat. Der er også et væld af dyser at vælge mellem. Grunder, en go fatcap og flere tynde lag fra en go afstand bør gi et godt resultat, og chancen for løbere er mindre. N.Y. fatcap kan anbefales.

Kan eks. købes her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes