Sendt: 23 April 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle, Så skal vi til det igen. Årets Roskilde Festival musikanlæg. Sidste år var mit første år som selvbygger og anlægget spillede ubeklageligt hele festivallen igennem. Stor succes med MONSTROMET  . I år har jeg tænk mig at bygge videre/opgradere den allerede eksisterende vogn. Ville godt have uploadet et billede, men det kan jeg ikke lige få til at virke. Indtil videre består mit anlæg af: 2x2 højtalere. 1) Fandt to gamle stuehøjtalere på loftet, som har følgende specifikationer: Long term power: 50 watts, Short term power: 70 watts, Frequency range: 84Hz - 20 KHz, Impedance: 8 ohm. 2) Købte et sæt fra T-Hansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=3741937007&n=1200266 497&pn=1220492370 Headunit/autoradio, som jeg ikke kan finde link til. Den er fra Xzound og var den billigste der kunne spille Mp3 fra T-Hansen. Og så selvfølgelig et par 12v bilbatterier (de er ret gamle). Det jeg søger er forslag til hvad vi kunne smide i ? erstatte ? hvis vi skal bruge ca 1500 kr. på at gøre lyden bedre/højere, men stadig opretholde god batteritid. Jeg har selv tænkt over om der skal forstærker i? Udskiftning til bedre højtalere? Bedre headunit? Det skal lige siges at jeg er ret meget nybegynder. Har dog mod på at prøve krafter af med eks. en forstærker. Håber der er nogen som vil hjælpe med lidt input. På forhånd mange tak. Mvh. Kjoz
|