Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 05:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Musikvogn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej eksperter

Jeg har nu et stykke tid læst de forskellige tråde omkring festivalvogne osv. igennem..
Jeg er kommet frem til at man skal have en effektiv forstærker, som fx en Tripath Class-T..

Jeg har så tænkt mig at købe sådan en med TA2020 chip..
Derudover har jeg tænkt mig at købe http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6674&Grp= &n=40100
Dette batteri, og så nogle rimelig følsomme højttalere..

Ser det fint ud indtil videre?

Så har jeg lige et par spørgsmål.. Hvilket kabel skal man bruge imellem batteri og forstærker?

Og hvis jeg nu fik lyst til at bruge forstærkeren derhjemme, hvilken strømforsyning skal jeg så have til forstærkeren?

På forhånd tak

Til top Vis jyrgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyrgen

jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Kan sådan en her bruges til hjemmet?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15995

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 April 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Strømforsyningen ser fin nok ud, men det er jo svært at se, om stikket vil passe...

Jeg skal selv have gang i et lille festival-anlæg, og har bestilt denne forstærker inkl. strømforsyning (til hjemmebrug, ligesom dig) til 24$. Om den strømforsyning så passer til danske stikkontakter, ved jeg ikke - men den er i hvert fald til 240V, så man kan vel bare skifte stikket, hvis det skulle være.

Jeg har også bestilt denne bambusforstærker, som sikkert er noget skrammel, men hvis den også er nogenlunde effektiv, vil jeg hellere bruge den i festival-anlægget, fordi den er billigere - og jeg helst ikke vil have noget "dyrt" med. Jeg tester de to forstærkeres effektivitet mod hinanden, når de kommer.

Af højttalere har jeg købt nogle ovale bilhøjttalere på tilbud i Thansen - de kostede vist 200 kroner, og er opgivet til en følsomhed på 90dB.

Dit batteri vil helt sikkert også være godt - 65Ah er ret meget (780Wh, så vidt jeg lige kan regne ud) - og stort, dyrt og tungt, men hvis du alligevel har det i en vogn, er det jo ligemeget

Jeg har selv bestilt to små 7Ah-batterier på amazon.de til ca. 230 kroner inkl. porto - hvis forstærkeren og højttalerne er ok effektive, burde det være nok til noget tid. Ellers må jeg jo også have fat i et bilbatteri, men jeg vil helst have det hele pakket ned i en bærbar og kompakt størrelse.

jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Er disse 12V-stik ikke rimelig standard ?

Har også kigget på den forstærker der.. Synes bare den ser lidt discountagtig ud. No offence.. Det der med at der står watt i PMPO.. Lidt bilkaagtigt..

Hehe bambusforstærker.. Den ser lidt billig ud i det :) Men glæder mig til at høre om hvordan den er.. Og gerne test mod den anden :)

Efter hvad jeg har læt mig frem til, skulle dette batteri også kunne holde i et fint stykke tid.. har dog ikke lige kunnet finde ud af og regne mig frem til, hvor lang tid det vil holde..

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Begge forstærkere ser ganske rigtigt utroligt discountagtige ud - og især den sidste, med sine 2x180Watt Hvis det skulle være rigtigt, skulle den trække 30A fra batteriet/bilen, som er pænt urealistisk.

Men jeg skal heller ikke se på dem, jeg skal bare spille fra dem - og som sagt SKAL det være billigt, for at jeg gider lave festivalanlæg - og lydkvaliteten er ikke det vigtigste, bare det er bedre end noget lignende det her, som er vores sædvanlige standard på festival

jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Haha ja.. Lige lovlig optimistisk ;-) Men det kan jo være du er heldig :)

Jaer okay.. Så skal der ikke så meget til for at overgå det.. Er sikker på du nok skal få gjort det ^^

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået begge forstærkere nu, og "bambusforstærkeren" spiller faktisk også ok - godt nok til festivalanlægget, i hvert fald. Jeg har testet den på det 7Ah batteri ved nogenlunde lydstyrke, og det har indtil videre spillet 24 timer - så det er da ok effektivt

jyrgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2010 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder da meget godt :)
Altid rart at finde noget billigt som er helt okay !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes