Forfatter |
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa i forummet 
Jeg startede denne tråd for noget tid siden, dog uden held. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82963&K W=CasperCU
Jeg skal bruge en Signal omskifter med 2 valgbare indgange og en udgang. Sådan at jeg kan sætte min subwoofer til både mit stereo setup og mit surround. For jeg er ved at tage livet af mine højtallere når det kommer høje lyde i subfrekvensen.
Men uden held med den anden tråd, har jeg besluttet mig for at bygge den selv 
Jeg skal enten bruge en manuel "signal omskifter" med 6 signal veje og med 2 eller 3 afgange.
Eller den automatiske version med nogen 12v relæer. som sidder til trigger out på min surround reciever.
Mit problem er at jeg ved ikke hvilke signal omskiftere der er gode. Så send gerne links med nogen der ikke koster mere end 500kr.
Jeg vil også meget gerne have links til nogen 12v relæer som ikke ødelægger lyden for meget. Relæet skal helst være sluttet når det IKKE får strøm og slutte en anden forbindelse når den får strøm. Kom gerne med links eller navne på produkter der er gode
På forhånd tak 
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen problemer med at strikke det sammen. Jeg har bare ingen idé om hvilke komponenter der er gode. Jeg bruger Neutrik xlr stik som jo skulle være ret gode
kan evt også bruge links til billige kabinetter
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Jeg vil også meget gerne have links til nogen 12v relæer som ikke ødelægger lyden for meget. Relæet skal helst være sluttet når det IKKE får strøm og slutte en anden forbindelse når den får strøm. |
|
|
De almindelige Omron typer virker fint. F.eks. G5V-2-H1 12VDC. Det har to skiftekontakter, så kontakterne er både sluttet og åbne når det ikke får strøm. Det skal bruge 12,5mA ved 12V, så du skal sikre dig at en trigger udgang kan levere det. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det 
Dem må jeg lige prøve et par af. Så skal der bestilles dele 
Leder stadig efter alu kabinetter, hvis i kender et billigt sted at købe dem så skriv endelig 
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Leder stadig efter alu kabinetter, hvis i kender et billigt sted at købe dem så skriv endelig  |
|
|
Uniscrap - hvis lidt ridser og buler ikke gør noget  Ellers er sådan nogle normalt ret dyre... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha ej der er nok også en del terminal huller i kabinettet, hvis man da finder et der kan bruges. Fandt et støbt alu kabinet på RS til 180kr
De omron relæer er i restordre de steder jeg kan finde dem. Er der andre relæer i kan anbefale?
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den relætype laves af alle firmaerne. Det er dem der bliver/blev brugt i omstillingsanlæg m.m.
Det er DIL relæer med guldkontakter og "high sensitivity" spole. O. Hansen har Omron typen på lager, hvis du kan bestille gennem et firma (og skal bruge mindst 10).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de må være fra Aromat http://www.aromatrelays.info/ så har jeg 3 stk. i samlingen, og de 'koster gratis' 
12V spole, trækker 20mA og med to kontaktsæt, som hver især skifter mellem to indgange. De er helt indkapslede, og måler 30mm x 20mm x 10mm.
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Den relætype laves af alle firmaerne. Det er dem der bliver/blev brugt i omstillingsanlæg m.m.
Det er DIL relæer med guldkontakter og "high sensitivity" spole. O. Hansen har Omron typen på lager, hvis du kan bestille gennem et firma (og skal bruge mindst 10).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
ja selvfølgelig rigtig nok, der kan vel ikke være den store lydmessige forskel
|
Til top |
|
|