| Sendt: 12 August 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en Tymphany LAT500 subwoofer til at ligge som bare samler støv hvilket jeg synes er lidt synd, da det jo er en fremragende subwoofer. Den var oprindeligt til bilen, men nu når den bare ligger og samler støv tænkte jeg på om man skulle prøve at få den ind i stuen uden at hive den store pengepung frem da den så vidt mig bekendt skulle klare sig fint med mindre forstærkere.
Planen var selv at bygge et kabinet til den og købe en billig aktiv subwoofer og stjæle den indbyggede forstærker fra den. Problemet er bare hvilken aktiv sub får man mest forstærker fra?
F.eks. de gamle Jamo aktive subs er jo nede i 500-800kr og så vidt mig bekendt er der nogen af de modeller som gemmer på forholdsvis kraftige forstærkere. Spørgsmålet er bare hvilke?
Tymphany LAT500'eren har 2stk 8ohms svingspoler som pt er parellelforbundet i 4ohm. Subwooferen er rated 250 watt RMS, men har læst folk har opnået gode resultater selv med 2x50wrms i 8ohm.
Så hvilke aktive subs skal jeg kigge efter? (hvis ikke der er indbygningsforstærkere som gør det ligeså godt i de prisklasser).
|