Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Vifa diskant specs - Hvor finder jeg dem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg søger specifikationerne til denne enhed Vifa BC25TG19-04 da jeg står og mangler en til en Dali Suite 2.8

Jeg har søgt og søgt, men har ikke fundet noget. Jeg brugte engang side der havde både Vifa - Peerless og Scanspeak
enheder og info oppe, men kan simpelthen ikke huske hvad den hedder.

Nu skal det måske også nævnes at jeg søger denne enhed da en af dem i mine suite 2.8 er død. Ved godt at jeg kan købe
en ny både hos Dali og hifiklubben men det er til en pris på næsten 900 Kr, og det virker lidt vildt når man har kunne finde
dem i US til 25 US$ og billigere på tilbud.

Men den er svær at finde andre steder en Dali/hifiklubben, så jeg søger også andre enheder der evt. kunne bruges som en
opgradering til mit sæt.

Nogen der har erfaring og måske har prøvet det før ? Alt hjælp er værdsat kan i tro !
Til top Vis FeedRate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FeedRate

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

det tætteste på jeg kunne finde er denne:

BC25TG15-04

jeg ved ikke hvad forskellen er på 19 og 15...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

>finlytteren
Ja den ligner også på nær Dali's logo (om det så er det der gør den til en 19 i stedet for en 15 ved jeg ikke...)
Jeg prøvede at se specs. på dit link men her er pdf filen ikke længere der - "page not fund" ville ellers være rart at have noget
at sammenligne med.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Parts Express har en BC25SG19-04 :

http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&DID=7& ;Partnumber=279-177&ctab=1#Tabs

Forskellen på SG og TG er at magnetsystemet på SG er skærmet. Dermed skulle enhederne være stort set identiske. Du kan også finde specifikationerne på ovennævnte link. Jeg vil dog anbefale at du skifter dem begge to for symmetriens skyld.

Du skal nok ikke vente for længe med at bestille da enhederne er på udsalg.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

>nesdam

Tak for dit svar - jeg havde tænkt det samme, men blev i tvivl da det skærmen på SG ser noget højere ud en den bare magnet
på den TG jeg sidder med her...

I princippet kan jeg jo faktisk købe en SG model og blot flytte domen til min TG magnet, ikke sandt ?

Men det smarteste vil dog være at købe to stk's, lader til at modellen/erne løber ud, og dem Dali har tilbage bliver dyrere...

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Grunden til at SG-versionen er højere er at der sidder en ekstra modsatrettet magnet under skærmen Dette giver en lille smule højere følsomhed. Det er korrekt at du kan flytte domen til den gamle enhed. Du kan sandsynligvis også købe domen som reservedel til en lidt lavere pris. Jeg vil dog anbefale at du bruger enheden som den er.

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

>nesdam

Jamen tak igen - Bliver faktisk spændende at høre en evt. forskel.
Jeg har bestilt - ca. 50 US dollar i fragt ups... Men stadig meget meget billigere - Og fik plads til et par rør der skal i min Tiny
Tube.

Leveringstiden er spået til lidt over en uge - men lad os nu se.
Vil skrive når de er kommet og prøvet af !

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået dem hjem (et stykke tid siden faktisk) men har nu haft tid til at installere dem, og lytte lidt.

Alt var ikke helt nemt:

Først sker der intet fra Parts Express efter bestillingen. Jeg beslutter mig at ringe til dem, om hvorfor jeg ikke har hørt noget siden min bestilling. Her er den generelle indstilling til service i USA, heldigvis god i modsætning til hvad man ellers er vant til... De sender diskanterne fra USA Ohio - Og efter kun 24 timer er FedX på døren... Fantastisk.

Anyway med diskanterne i hånden, og i forskel til de originale ser de således ud :

Det første der slår mig er et DALI logo :D Perfekt ! (de må havde været designet til en anden HT)
Ingen tvivl om at de "nye" tv. er lidt tykkere en de originale, og det er klart også et lille problem. Suk.

Men ok no problem - Bare igang med en fil... Havde desværre ikke andet til det, det drejede sig dog kun om 2mm i Dia.

Og ! færdig... :) Sidder og hører Mumford & Sons pt.  Jo diskanterne virker helt fint.

Det er meget svært at høre forskel på TG modellen, og de nye SG diskanter - Nu har diskanten aldrig været det der har manglet på Suite'en. Men kan uden tvivl sige at de bestemt ikke er dårligere.

Desværre er grunden til at diskanten røg, er min Tiny Tube har en defekt... jeg flyttede på den, og i denne forbindelse plop* og h. diskant gik sig en tur... Løs forbindelse måske ? (Mærkeligt da tuben har spillet i ca. 15 år) Nu kan jeg bare ikke høre de nye diskanter med min Tube. :/ øv Så det er ikke en helt ordenlig måde at sammenligne.

Men de spiller !

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Man har vel lov at være heldig en gang imellem. Diskanten er nok designet specielt til DALI, derfor har den DALI logoet. Det er bare utroligt at diskanterne skal en tur til USA for at kunne købes til en rimelig pris.

FeedRate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Ja det er da helt vildt ! 864,- Dkr herhjemme - Og 15 US$ i USA   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes