Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 10:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvor køber jeg hårdtræ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Jeg skal i gang med at bygge mig en kasse i eksotisk træ til en rør preamp. Ved i hvem der har et godt sortiment af hårdtræ, helst på Sjælland, aller helst i KBH området. Mener jeg husker der var en i Brøndby. Kan det stemme?

PS: Det kan også gerne være second hand træ fra skibsdæk etc.

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Byggemarkeder har de typiske terasseplanker som masseranduba og Ipé. Eller prøv deciderede træterassefimaer der ofte har 5-10 sorter i både plank og stolper/strøer.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Ja det er et godt tip. Men jeg tenkte på,tror du de nemt kan vride/ bøje sig når de kommer ind og tørrer?
Eller er terrassebredder tørret lige godt som træ der skal bruges til møbler?

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Der er en lille oversigt over kvaliteter her

http://www.billige-terrassebraedder.dk/default.asp?id=19& ;menu=1

XL-byg er iøvrigt meget billigere end på nettet, hvis masseranduba kan bruges.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jeg skal i gang med at bygge mig en kasse i eksotisk træ til en rør preamp. Ved i hvem der har et godt sortiment af hårdtræ, helst på Sjælland, aller helst i KBH området. Mener jeg husker der var en i Brøndby. Kan det stemme?

Puma

Det er korrekt, at der ligger en trælast i Brøndby, som er den førende i hårdttræ på denne side af Storebælt. Desværre har stedet skiftet navn så mange gange på det seneste, at jeg ikke længere ved hvad det hedder. To bud er dog Optimera i Brøndby og Walther Jessen og Co. Alternativt er der Grønning Hårdttræ i Jylland, som (så vidt jeg husker) også er flinke med forsendelse.

Terrasseplanke-træsorterne er generelt noget l... at bygge i. De har tilbøjelighed til at slå sig og er ikke særligt forarbejdningsvenlige, men er på grund af deres høje olieindhold glimrende til - terrasser.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Nightpuma skrev:

Puma

Det er korrekt, at der ligger en trælast i Brøndby, som er den førende i hårdttræ på denne side af Storebælt. Desværre har stedet skiftet navn så mange gange på det seneste, at jeg ikke længere ved hvad det hedder. To bud er dog Optimera i Brøndby og Walther Jessen og Co. Alternativt er der Grønning Hårdttræ i Jylland, som (så vidt jeg husker) også er flinke med forsendelse.

Terrasseplanke-træsorterne er generelt noget l... at bygge i. De har tilbøjelighed til at slå sig og er ikke særligt forarbejdningsvenlige, men er på grund af deres høje olieindhold glimrende til - terrasser.

Mvh.

Takk for det. Optimera.dk heder det nu og det er nok lige preceis hvad jeg leder efter

Puma

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes