| Sendt: 12 November 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i gang med at bygge en subwoofer men er stødt på et par problemer. Ideen er at den skal være passiv da jeg har en gammel pa-forstærker stående, men der er ingen pre-out på min forstærker. Spørgsmålet er så om det er muligt at trække et ekstra sæt højtalerkabler fra forstærkeren (udover dem der er sat til højtalerne) til et elektronisk delefilter med high level line in indgange, og herfra benytte rca indgangene fra delefilteret til pa-forstærkeren, som jeg dermed kan koble til subben?
En helt anden mulighed kunne være at fjerne pa-forstærkeren som mellemled, men vil nødig overbelaste forstærkeren. Det er en holfi integra 8, og der er koblet to dynaudio audience 42 til. De er 4 ohm og bassen i subwooferen er på 8 ohm.
Det elektroniske delefilter er dette her: http://www.amazon.com/PLXR2-Electronic-Subwoofer-Crossover-N etwork/dp/B0002BEWYM
Andre bud er selvfølgelig meget velkomne da jeg ingen tidligere erfaring har på dette område. På forhånd tak for hjælpen.
__________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|