Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Problemer med tilslutning af passiv sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hendrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 November 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Er i gang med at bygge en subwoofer men er stødt på et par problemer. Ideen er at den skal være passiv da jeg har en gammel pa-forstærker stående, men der er ingen pre-out på min forstærker.
Spørgsmålet er så om det er muligt at trække et ekstra sæt højtalerkabler fra forstærkeren (udover dem der er sat til højtalerne) til et elektronisk delefilter med high level line in indgange, og herfra benytte rca indgangene fra delefilteret til pa-forstærkeren, som jeg dermed kan koble til subben?

En helt anden mulighed kunne være at fjerne pa-forstærkeren som mellemled, men vil nødig overbelaste forstærkeren. Det er en holfi integra 8, og der er koblet to dynaudio audience 42 til. De er 4 ohm og bassen i subwooferen er på 8 ohm. 

Det elektroniske delefilter er dette her: http://www.amazon.com/PLXR2-Electronic-Subwoofer-Crossover-N etwork/dp/B0002BEWYM

Andre bud er selvfølgelig meget velkomne da jeg ingen tidligere erfaring har på dette område. På forhånd tak for hjælpen.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Du vil altså gøre subben aktiv v.h.a. PA-forstærkeren (I princippet er en sub aktiv når den har sin egen amp, og evt. filter). Dit eget forslag lyder rigtigt - high level indgangene på filteret skulle gerne dæmpe signalet fra din Holfi, så det svarer til linieniveau. Så bliver forstærkeren heller ikke belastet ekstra, da indgangen er meget højimpedant. Men, du bliver nødt til at sikre dig, at de omtalte indgange på filteret faktisk er beregnede til at tage niveauet fra en effektforstærker. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

hendrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ok. Mange tak for det. Skulle mene at det vil passe sammen. Her er også en manual over tilslutningen til den: http://www.pyleaudio.com/manuals/PLXR2.pdf
Dog er delefilteret egentlig til bilhifi, men regner med at det sagtens kan fungere til stuebrug også, folk må endelig rette mig hvis der findes bedre løsninger ellers.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes