| Forfatter |
|
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjææælp.... Jeg står og mangler to LT1964'ere. (Faktisk den variant som hedder: LT1964ES5-BYP voltage reg SOT23-5) De kan købes ved Elfa, Farnell og RS, men ingen af dem sælger til private.  Jeg betaler lystigt for at få dem, men hvordan.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man bare gratis oprette sig som virksomhed og dermed få et CVR-nr, uden at skulle afgive regnskaber til staten?
Dybest set handler det jo bare om at jeg gerne vil købe nogle dimser, uden at snyde nogle.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du prøvet elektronik lavpris (på telefon)
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller Helmholt/Elextra
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helmholt/Elextra har ikke meget i SMD, så dem tror jeg ikke på. Nu har jeg sendt to emails til "elektronik-lavpris" og "el-supply" og forespurgt. Jeg håber stadig, men ellers må jeg gå på kompromis og bruge en LM79L12'er i stedet
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bestemt ikke nogen problem at handle i ELFA for private :) Bare sig du betaler kontant og du er igang...
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neon^ skrev:
| Det er bestemt ikke nogen problem at handle i ELFA for private :) Bare sig du betaler kontant og du er igang... |
|
|
Skal man ikke oprettes, for at kunne færdiggøre sin handel? og for at oprette sig, skal man skrive sit CVR nr. Check ud feltet er grå ... Hvordan gør du?
|
| Til top |
|
| |
Båndsei Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
RS sælger også til private. Mener bare at der skrives 0 (NUL) under CV reg. Så ved de du er privat. Du skal betale kontant ved bestilling. Forsendelse koster vist 85 kr. Ved ordre over 500 kr. er forsendelse gratis.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| RS sælger også til private. Mener bare at der skrives 0 (NUL) under CV reg. Så ved de du er privat. Du skal betale kontant ved bestilling. Forsendelse koster vist 85 kr. Ved ordre over 500 kr. er forsendelse gratis. |
|
|
Tak. Jeg havde hørt rygter om at de sælger til private, men da jeg ikke kunne tricket med 0 i CVR nr, så har jeg ikke kunnet registrere mig. Jeg skrev engang en email og spurgte, og her fik jeg svaret nej. Problemet blev løst ved hjælp af en ven. Næste gang problemet opstår, vil jeg prøve 0 tricket.
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
Neon^ skrev:
| Det er bestemt ikke nogen problem at handle i ELFA for private :) Bare sig du betaler kontant og du er igang... |
|
|
Skal man ikke oprettes, for at kunne færdiggøre sin handel? og for at oprette sig, skal man skrive sit CVR nr.
Check ud feltet er grå ... Hvordan gør du?
|
|
|
Når du har lagt varene i indkøbskurven og derefter klikket på indkøbskurven, så vælger du bare Continue without logging in
Som privat kan man ikke få et kundenummer hos ELFA, men man kan handle som privat uden at logge ind og uden kundenummer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elektronik-lavpris har dem på deres webside, fordi jeg spurgte :-) Derudover så er jeg vild med nogle af de andre links. Tak for dem. De skal nok blive brugt.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 27 Februar 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå du bare op i Elfa og køb det du skal, har ALDRIG været en problem for mig og jeg har købt der flere gange end jeg kan
huske....
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
| Derudover så er jeg vild med nogle af de andre links. Tak for dem. De skal nok blive brugt. |
|
|
Et andet meget godt link er http://www.findchips.com Der er en elektronikkomponet-søgemaskine, der søger efter varer og priser hos over 20 elektronikkomponent- distributører, primært amerikanske. Det er en hurtig måde at finde ud af hvem der sælger hvad og hvem der er billigst. Det er dog ikke alle der sælger til private og nogle sender kun med kurérpost fra USA til DK, så det kan blive meget dyrt i fragt. To af de største "katalog"-distibutører er Mouser og Digi-Key og de sælger også til private. Det har enormt mange varenumre og rigtig meget af det er også lagervarer. Og begge sider kan også vise priserne i DKK. http://dk.mouser.com (Free shipping over DKK 600) http://dk.digikey.com (Man kan ringe gratis til dem fra DK, de har et gratis 80-nummer: 80881367) Er der noget man ikke kan finde hos Elektronik-Lavpris, så kan man prøve at søge efter varer hos den tyske Elektronikdistibutør Schukat http://www.schukat.com. Det er her Elektornik-Lavpris køber de fleste af deres varenumre, så alt hvad de har hos Schukat kan også fås hos Elektornik-Lavpris. Århus Radiolager købte også deres varer hos Schukat før Århus Radiolager blev overtaget af den Svenske katalog- distibutør ELFA. De tre komponent-kataloger man kan få hos Elektronik-Lavpris og tidligere også hos Århus Radiolager er i virkeligheden bare Schukat kataloger uden Schukat logo og priser og med forretningens eget logo på i stedet for. Hvis man vil spare penge kan man også handle direkte hos Schukat fra DK, men de sælger dog ikke til private.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede man skulle meget højere op end 2 stk. for at kunne købe hos dem. Også lækker info...
Tak
|
| Til top |
|
| |