Forfatter |
|
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med MG serien fra DAT i de her kabinetter, må indrømme de er fede kabinetterne...
og til prisen lyder det som en god ting for mine 37 tommelfingre =)
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm,
1600 kr for et sæt kabinetter lyder da ikke urealistisk 
Men hvis jeg var dig, ville jeg regne på hvad de skulle koste som helt færdige højttalere
Og så ellers sætte dette indlæg ind under køb og salg - det vil helt sikkert kunne sælges  __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kender jeg generalt ikke så meget til selvbyg og enheder und so weiter så jeg går efter noget i stil med kit og det her virker jo oplagt, og prislejet i færdig stand vil vidst komme til og ligge i omkring 8000,- med det hele...
men til de penge vil jeg gerne høre lidt om folks erfaringer med det hvis nogen kender noget til det...
Kunne godt tænke mig og lave noget selv, men og lave det hele fra bunden ender nok galt som første gangs projekt, men det skal det vel gentlig også for at man lærer noget jo 
Såååå hvis folk kender noget til det her så skrig højt er meget nysgerrig 
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du kan se på min hjemme side, så har jeg lavet et par kabinetter til min bror i MG serien. De er lidt anderledes og lavet færdige med finer osv. Men det vil koste noget mere hvis jeg skulle lave det. Jeg tror også der er nogen der gerne vil lave lidt selv. Min bror er meget godt tilfreds med MG serien, men jeg har ikke talt med andre der har købt serien. Så jeg ved ikke rigtig hvad andre mener om dem.
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
som du siger så vil jeg gerne lave det med finer osv selv, det er kun selve kabinettet jeg er ude efter da mine tommelfingre står lidt i vejen når det kommer til træ arbejde..
Hvad har din bror haft før og hvad har du hørt dem spille op mod?? tænker lidt på om du evt. har "lyttetestet" mod andre højtalere for lidt reference..
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du kan se på min hjemme side har jeg prøvet dem på mit grej.
Jeg har et par ProAc Responce 2.5, og i forhold til dem så er MG lidt mere kølige men også lidt mere korekte i bassen måske, ProAc har en tendens til at være lidt for varme i bunden. Så alt i alt er det et par gode allround højtalere. Men ProAc er efter min mening bedre, men det viser sig mest ved nogle bestemte musik typer, f.eks aukustisk, blues eller jazz. Og Mark Knoflers seneste plader. Her kviterer ProAc med en mere åben perspektiv og en finere detalje rigdom i diskanten. Men MG er bestemt pengene værd efter min mening de er meget behagelige og laver ingen unoder, men de mangler lige lidt ude i perferien, som ProAc og andre kan præstere ved noget musik. Tilgængæld hvis de bruges til film, POP, Rock, techno, så kan be bedre gengive hele specteret, måske fordi det er en 3vejs system.
Hvis jeg skulle sætte en pris på en færdig MG som min brors, men finer osv. så ville jeg nok sammenligne både pris og ydelse med B&W 803. Spille stilen minder faktisk meget om dem, uden jeg dog har lavet en direkte sammenligning, men ud fra min hukommelse af da jeg har hørt dem. Men prøv da at tage ind og hør MG serien.
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke umiddelbart anbefale at give sig i kast med finér 
Man kan købe noget vinylfiner til 30kr/m og det fungerer ligesom et kæmpeklistermærke..
Det er enormt let at arbejde med og resultatet bliver virkelig flot 
Men selvfølgelig, hvis man kan finde ud af at lægge "rigtig" finer ordentlig bliver det pænest 
Hvis du mener ProAC er bedst - hvorfor så sælge kabinetter til MG serien... eller er det "kun" det ene sæt MG der er tilsalg ?? __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
At jeg skriver at proac er bedst, skal nok ikke læses så entydigt, jeg skriver det kommer noget an på musikken. forenklet sagt: ProAc er bedre til noget musik og til alt andet er det finty fifty.
Jeg har kun disse kabinetter, det var fordi vi lavede dem til min bror og samtidig noget af disse, vi var ikke 100% sikker på designet. nu har jeg så lavet disse færdige til finpudsning, lakering eller hvad man nu ønsker. Og så syntes jeg godt jeg vil sælge dem, da det ikke er en HT jeg selv vil have.
Hvis jeg selv skal igang med nogle til mig, så skal de gerne være en god tand bedre end det jeg har, altså bedre end ProAc på alle fronter. Det er vel ikke for meget for langt er det 
|
Til top |
|
|