Sendt: 31 Marts 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg har en Thule PA150B som jeg rimeligt glad for.
Desværre er der igennem noget tid opstået noget transformator brum fra den. Der kommer ikke noget ud i højtalerne, så det må være mekanisk.
Jeg har prøvet: med- og uden jord, kun jord på forforst. osv., vendt fasen på alle komponenterne. Jeg kan ikke komme af med det.
Jeg har haft den åbnet og tjekket at den ikke sad løs osv. Hvis jeg nu skal have den skilt ad alligevel er det så nogen der har erfaringer med ombygning af sådan en svend, eller IA150B. Jeg tænker på bedre ladelytter afkobling osv.
Jeg har fulgt alle de tråde der var om strømforsyninger. Men jeg er i tvivl om opbygningen. I min Thule sidder der 4 stk. 10000mF. Kan man med fordel skifte dem til bedre type og afkoble dem med f.eks. M-Cap supreme eller tilsvarende. De eksisterende er 2 stk T-Power 63v og 2 blå philips 63v Eller skal man lade være pga. ripple current (?).
Hvad med en ny trafo - skal jeg holde mig til standarden eller købe en større med risiko for at brænde broen af ??
Håber at i kan/vil hjælpe.... __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|