Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 03:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: kabinet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dauerbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg er hel nybegynder inden for det her.

Jeg har kastet mig ud i at bygge mig et par højtalere.

højtalerne som der er tale om er:
Seas  W15ch001
Seas  W22EX001
sna scan speak 23w/4557T00
pasivsub scan speak 23w/4557T02

Jeg er i tvivl om hvor stort kabinettet skal være og hvor meget liter luft enhederne skal bruge.

Jeg har kunnet læse mig til, at man kan bygge kabinettet som closed eller som en reflex box, men ved ikke hvad der bedst kan svare sig til de typer enheder jeg gerne vil have.

Jeg er meget interesseret i jeres meninger og inputs til hvordan jeg griber det an. Smile

Hilsen Peter
Til top Vis Dauerbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dauerbjerg

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Som nybegynder indenfor højttaler-byg bør du købe et færdigt højttaler-kit, ellers skal du finde én som kan udmåle
frekvensgang og give dig info vdr. delefilter - det er ikke noget man gætter sig til !    Alternativet kan være aktiv delefilter.

Læs først:   Lyd & Højttalerbyg i 9 artikler her på siden - de findes her:        http://www.hifi4all.dk/content/artikler.asp

Så ved du mere om emnet inden du skal bygge.

Der findes flere firmaer i DK, som sælger færdige byggesæt, måske endda med nogle af de enheder du ønsker at bruge -
google er din ven !
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim