Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
Sendt: 08 April 2012 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
Dette spørgsmål har helt sikkert været besvaret før, men umiddelbart fandt jeg ikke noget brugbart svar ved at søge på enten
google eller her på sitet. Men her har vi den så:
Hvor fås billige komponenter til bl.a. delefiltre?
Hvis jeg kun skal bestille 2-4 komponenter nytter det ikke noget at fragt + ekps. gebyr er 80 DKK. Jeg skal desuden bl.a. have
en kondensator til et delefilter - kan jeg bruge foliekondensatorer til det (de er billige) eller skal jeg bruge bipolare
elektrolytter?
Projektet er ikke hifi, men skal være så billigt som muligt.
Har kigget lidt på siden. Billig fragt, men umiddelbart virker det som en side der sælger småelektronik hovedsageligt. Jeg kan
ingen luftspoler finde til delefiltre og jeg er lidt usikker på om de kondensatorer de sælger kan bruges til delefilter (det er stadig
et spørgsmål jeg ikke har fået svar på: hvilke(n) type(r) kondensatorer bruger man til delefiltre?).
Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
Sendt: 08 April 2012 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
Rubennn skrev:
Tak for link. Det er en 8,2 uF kondensator jeg leder efter. Eller rettere 2 stk.
Skriv ellr ring til sælgeren på brugtgrej. Han er ved at lave en liste over bipolare folie kondensatorer han har på liggende. ( Nævnt i hans annoce på http://ham.brugtgrej.dk/annonce/75584 )
Du kan anvende bi-polar lytter eller foliekondensatorer og El-Supply har disse og muligvis også spolerne (de har meget forskelligt liggende, som ikke vises på nettet ! )
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum