Hej Hifi4all. Jeg vil gerne sige, som undskyldning for mit grimme layout osv, at det er første gang jeg indtrykker et indlæg på
Hifi4all.dk :-)
Jeg søger råd m.h.t. hvordan jeg kan få den bedst mulige lyd ud af mit anlæg. Højttalerne lige nu på reoler, som er sat fast
til væggen. Så I klogehoveder derude har noget at gøre med, har jeg brugt mig noget tid til at tage et beskrivende billede -
jeg skal vel også selv byde lidt ind

(uploadet til peecee fordi det fylder for meget til at blive postet i indlægget)
http://peecee.dk/upload/view/370640
Hvis det ikke siger nok, har jeg lidt specifikationer I garanteret kan bruge:
Højttalere: B&W DM685
Amp: Cambridge Audio Azur 540A V.2, 60 watt pr. kanal i 8 ohm
DAC: Argon Dac1
Ht-kabel: QED Original Kabel
Andre kabler medfulgte
Lydkilde: PC, musik (FLAC)
Dæmpning: Der er sådan en meget blød måtte under hver ht.
Rummet er ca. 8-10 m2, heraf ca. 2,5m til loftet
Højttalerne er placeret på reoler, hængt på væggen ca. 0,5 meter til hver side fra hvor jeg sidder. Heraf vender de mod mit
hoved.
Mange bløde overflader, og et dejligt rum (lider ikke af ekko eller noget)
Har læst mange tråde om akustik inde på dette hjælpsomme forum, men syntes ikke rigtigt at nogle setup kunne
sammenlignes med mine.
* Hvad synes I kan gøres bedre her? Ser mange folk som ikke forstår den måde mine højttalere er stillet op på - skal de
bare gå straight forward, så lyden udbreder sig lettere i rummet?
* Mange folk har anbefalt mig standere. Det synes jeg også ville være fedt, men har ingen penge. Dog kan jeg skaffe
næsten alle slags træ, da min far er finermester i et møbelfirma. (En lille åbning til DIY projekt måske? GIV MIG GERNE
RÅD!!) :-)
* Skal den venstre højttaler flyttes, så den ikke er stillet i det hjørne? Kan sagtens flytte rundt
* Jeg oplever en meget dybere lyd når jeg lægger mig i sengen, 1,5 meter bagved computerstolen. Hvilken grund er der til
det? At lyden når at cirkulere bedre rundt i lokalet?
Jeg er åben for alle spørgsmål. Dog vil jeg gerne bede om at være meget uddybende og beskrivende, da jeg ikke er sat
ordentlig inde i Hi-Fi verdenens begreber!
Håber susme I vil hjælpe!
Mvh Daniel :-)